Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 6-latków

Witajcie w grupie 6-latków!
To właśnie tutaj dzieci stawiają swoje ostatnie kroki w przedszkolnej przygodzie i przygotowują się do pójścia do szkoły. Każdy dzień w naszej grupie to czas pełen zabawy, nauki i odkrywania świata. Uczymy się samodzielności, współpracy i odpowiedzialności, a przy tym nie brakuje nam radości i uśmiechu.
Wspólnie rozwijamy talenty plastyczne, muzyczne i ruchowe, poznajemy litery i cyfry, śpiewamy, tańczymy i uczymy się nowych wierszyków. Pielęgnujemy też wartości patriotyczne i społeczne – uczymy się szacunku do tradycji, przyrody i drugiego człowieka.
Naszym celem jest, aby każde dziecko czuło się ważne, bezpieczne i dumne z własnych osiągnięć. Wspieramy je w rozwoju i w wierze, by z radością i pewnością siebie wkroczyło w szkolny świat.

 

RAMOWY PLAN DNIA

6.30 – 8.15      Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne

8.15 – 8.30      Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania

8.30 – 9.00      Śniadanie

9.00 – 9.15      Modlitwa w kaplicy, czytanie fragmentu z Pisma Św

9.15  – 10.00   I Zajęcia dydaktyczne

10.00 – 10.30 Przerwa na drugie śniadanie i zabawę

10.30 – 11.00 II Zajęcia dydaktyczne

11.00 –11.50   Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zabawy dowolne

11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu

12.00 – 12.30 Obiad

12.30 – 13.00 Odpoczynek,

13.00 – 14.30 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku

14.30 – 15.00 Podwieczorek

15.00 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 6– latków

Październik 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego, Nowi Tropiciele Wyd. WSiP.

 

Temat tygodnia: W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

  • kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych;
  • rozpoznawanie i podawanie nazw części garderoby; kształcenie logicznego myślenia (klasyfikowanie); rozwijanie percepcji słuchowej; uświadamianie konieczności ubierania się odpowiednio do pogody;
  • rozwijanie logicznego myślenia; rozwianie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów ;
  • kształtowanie postaw prozdrowotnych; kształtowanie sprawności fizycznej (szybkości, zwinności i zręczności);
  •  wdrażanie do współdziałania w zabawie; wdrażanie zasad zdrowej sportowej rywalizacji.

Temat tygodnia: Jesienią w parku

  • rozwijanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie ciekawości poznawczej; rozwijanie logicznego myślenia; dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego;
  • rozwijanie słownika dzieci o pojęcia związane z deszczem; rozwijanie logicznego myślenia;
  • przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter a, A na podstawie wyrazów: aparat, Ala; doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej;
  • kształcenie umiejętności wokalnych; doskonalenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie liter a, A wśród innych liter;
  • poznawanie różnych gatunków drzew; rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów.

Temat tygodnia: Jesienią w lesie

  • przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter l, L na podstawie wyrazów: las, Leon; doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowe
  • kształcenie zainteresowania czytaniem; kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw wybranych drzew; rozwijanie logicznego myślenia;
  • rozwijanie percepcji słuchowej; poznawanie zwierząt mieszkających w lesie; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
  • kształtowanie ekspresji plastycznej; poznanie jesiennych zwyczajów zwierząt; rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów ;
  • rozwijanie ekspresji, wrażliwości i pamięci muzycznej; rozwijanie percepcji słuchowej; wzbogacanie doświadczeń sensorycznych.

Temat tygodnia: Przygotowania do zimy

  • poznanie cyfry 1 i sposobu jej zapisywania; rozwijanie umiejętności matematycznych – odszukiwanie i tworzenie zbiorów jednoelementowych; wdrażanie do pomagania innym w codziennych obowiązkach w domu i przedszkolu;
  • doskonalenie percepcji słuchowej; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; rozwijanie doznań sensorycznych;
  • przygotowanie do rozpoznawania i nazywania litery m, M na podstawie wyrazów: mama, Marta; rozwijanie słownika dziecka; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
  • doskonalenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie liter m, M wśród innych liter; kształcenie kreatywnego myślenia i inwencji twórczej;
  • kształtowanie pewności siebie; rozwijanie percepcji wzrokowej; kształtowanie sprawności fizycznej; wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci; utrwalanie kształtu pisanej małej i wielkiej litery m, M .

Katecheza

  • Dobry Bóg opiekuje się nami - Anioł Stróż
  • Różaniec -  Róże dla Matki Bożej
  • Pozdrawiam Boga znakiem krzyża
  • Jesteśmy dziećmi Bożymi
Data dodania: 2025-09-08 00:25:33
Data edycji: 2025-10-09 08:17:35
Ilość wyświetleń: 60

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje