Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 6-latków

Witajcie w grupie 6-latków!
To właśnie tutaj dzieci stawiają swoje ostatnie kroki w przedszkolnej przygodzie i przygotowują się do pójścia do szkoły. Każdy dzień w naszej grupie to czas pełen zabawy, nauki i odkrywania świata. Uczymy się samodzielności, współpracy i odpowiedzialności, a przy tym nie brakuje nam radości i uśmiechu.
Wspólnie rozwijamy talenty plastyczne, muzyczne i ruchowe, poznajemy litery i cyfry, śpiewamy, tańczymy i uczymy się nowych wierszyków. Pielęgnujemy też wartości patriotyczne i społeczne – uczymy się szacunku do tradycji, przyrody i drugiego człowieka.
Naszym celem jest, aby każde dziecko czuło się ważne, bezpieczne i dumne z własnych osiągnięć. Wspieramy je w rozwoju i w wierze, by z radością i pewnością siebie wkroczyło w szkolny świat.

 

RAMOWY PLAN DNIA

6.30 – 8.15      Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne

8.15 – 8.30      Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania

8.30 – 9.00      Śniadanie

9.00 – 9.15      Modlitwa w kaplicy, czytanie fragmentu z Pisma Św

9.15  – 10.00   I Zajęcia dydaktyczne

10.00 – 10.30 Przerwa na drugie śniadanie i zabawę

10.30 – 11.00 II Zajęcia dydaktyczne

11.00 –11.50   Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zabawy dowolne

11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu

12.00 – 12.30 Obiad

12.30 – 13.00 Odpoczynek,

13.00 – 14.30 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku

14.30 – 15.00 Podwieczorek

15.00 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 6– latków

Grudzień 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego, Nowi Tropiciele Wyd. WSiP.

 

Temat kompleksowy: Zwierzęta zimą

  • rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym – rozpoznawanie zwierząt zapadających w sen zimowy;
  • rozwijanie myślenia matematycznego – przeliczanie, porównywanie, dopełnianie
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas słuchania tekstu literackiego;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter u, U;
  • rozwijanie słownika dziecka;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
  • kształtowanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym – znaczenie pszczół dla życia ludzi
  • kształtowanie sprawności językowej – poprawne wypowiadanie się pod względem logicznym i gramatycznym; rozwijanie zainteresowania czytaniem – pokazywanie i nazywanie liter u, U;
  • budzenie zainteresowania środowiskiem społecznym – praca leśniczego;
  • kształtowanie sprawności grafomotorycznej podczas kreślenia po śladzie;
  • kształtowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt

 Temat kompleksowy: Spotkanie przy wigilijnym stole

  • kształtowanie umiejętności matematycznych – przeliczanie;
  • rozwijanie umiejętności językowych podczas układania zagadek
  • rozwijanie myślenia logicznego podczas klasyfikowania, porównywania i określania długości;
  • kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu i rytmu;
  • rozwijanie zainteresowania czytaniem;
  • rozwijanie kreatywności podczas pracy plastycznej – malowanie i ozdabianie choinki
  • poznanie tradycji związanych ze stołem wigilijnym;
  • porównywanie ciężaru przedmiotów podczas zabaw z użyciem wagi
  • tworzenie logicznej wypowiedzi na temat świąt Bożego Narodzenia

Temat kompleksowy: Świąteczne zwyczaje

  • rozwijanie ekspresji plastycznej i sprawności manualnej;
  • budzenie zainteresowania tradycją i zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem; tworzenie ciepłej, świątecznej atmosfery
  • rozwijanie myślenia matematycznego – przeliczanie;
  • kształtowanie umiejętności wokalnych dzieci;
  • rozwijanie myślenia logicznego podczas rozwiązywania rebusów
  • doskonalenie sprawności manualnej;
  • wdrażanie do pracy w zespole;
  • kształtowanie umiejętności współpracy podczas przygotowania przedstawienia;
  • ćwiczenie dodawania i odejmowania

Temat kompleksowy: Skok w nowy rok

  • wdrażanie do rozumienia następstw czasowych – posługiwanie się kalendarzem, zegarem; kształtowanie logicznego myślenia – rozumienie następstw czasowych, posługiwanie się nazwami miesięcy i dni tygodni
  • kształtowanie samodzielności w nakładaniu ubrań wierzchnich
  • rozwijanie myślenia logicznego – uświadamianie sobie zmian w przyrodzie związanych z porami roku;
  • kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej – przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter p, P;
  • rozwijanie umiejętności interpretacji piosenki za pomocą rytmu;

Katecheza

  • Adwent oczekiwaniem na Pana Jezusa
  • Maryja wybrana na Matkę Zbawiciela
  • Wigilia - spotkanie opłatkowe
  • Pan Jezus urodził się w Betlejem
Data dodania: 2025-09-08 00:25:33
Data edycji: 2025-12-07 10:19:52
Ilość wyświetleń: 169

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje