03-318 Warszawa
ul. Ogińskiego 7A
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych:
MISJA PRZEDSZKOLA
W misji przedszkola leży: wspieranie rodziny w katolickim wychowaniu dzieci, kształtowanie chrześcijańskiej postawy, wzmacnianie poczucia tożsamości z parafią, troska o rozwój duchowy, moralny dzieci oraz wspieranie ich rozwoju intelektualnego, społecznego i fizyczno-zdrowotnego, rozwijanie aktywności twórczej. Wychowanie religijne przedszkole realizuje poprzez: codzienną wspólną modlitwę dzieci w kaplicy, modlitwę przed i po posiłkach, cotygodniową katechezę, przybliżanie treści roku liturgicznego.
Dużo uwagi poświęca się współpracy z rodzicami w celu wytworzenia wspólnoty przedszkolnej, która koncentruje się na dziecku i jego potrzebach, dba o jego harmonijny rozwój w powiązaniu z programem dydaktyczno-wychowawczym. Rodzice stanowią ważną społeczność, gdyż aby dzieci wychowywać w myśl założeń chrześcijańskich, proces kształcenia musi odbywać się w sposób jednoznaczny.
Wychowanie w naszym przedszkolu ma charakter:
integralny - obejmuje wszystkie sfery osobowości dziecka: fizyczną, zmysłową, intelektualną, emocjonalną, estetyczną, kulturową, społeczną, wolitywną, moralną, duchową;
personalistyczny - stawiający w centrum osobę wychowanka jako tę, „którą Bóg chciał dla niej samej” i umiłował odwiecznie - zgodnie z tą zasadą wychowawcy starają się naśladować służebną postawę Zbawiciela, jak również pomagać wychowankom w osobistym spotkaniu z Nim;
otwarty - tzn. świadomy różnic w rozwoju każdego dziecka; uwzględnia indywidualne możliwości psychiczne oraz zachodzące w nim zmiany, weryfikuje stosowane metody pracy wciąż poszukując nowych, szanuje prawa rodziców jako pierwszych nauczycieli i wychowawców, wychodząc naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom;
pozytywny – kierujący się miłością do dziecka, nie dąży do szybkich, spektakularnych sukcesów, ale koncentruje się na kształtowaniu „głębi” – prawego człowieka.
WARTOŚCI CHRZEŚCIJAŃSKIE
BĘDĄCE FUNDAMENTEM PRACY PRZEDSZKOLA
BÓG:
CZŁOWIEK:
RODZINA:
OJCZYZNA:
CELE STRATEGICZNE PRZEDSZKOLA
ZASADY WYCHOWANIA OBOWIĄZUJĄCE W PRZEDSZKOLU
Do zasad stosowanych w przedszkolu należą:
FORMY PRACY Z DZIECKIEM
Rozróżniamy następujące formy pracy z dzieckiem:
Z uwagi na dziedzinę życia społecznego, w którym uczestniczy wychowanek
Z uwagi na relacje, w jakie wchodzi wychowanek z innymi osobami
Uznajemy, że zabawa jest:
NORMY ZACHOWAŃ OBOWIĄZUJĄCE W PRZEDSZKOLU
Normy zachowania się podczas posiłków:
Normy zachowania się w łazience:
a) Mycie rąk:
Ręce myjemy:
c) Mycie zębów:
Normy zachowania się w szatni:
Normy zachowania się w sali zabaw:
Normy zachowania się na palu zabaw:
KODEKS PRZEDSZKOLAKA
DZIECKO W PRZEDSZKOLU MA WSZELKIE PRAWA WYNIKAJĄCE Z KONWENCJI O PRAWCH DZIECKA, A W SZCZEGÓLNOŚCI PRAWO DO:
DZIECKO UCZĘSZCZAJĄCE DO PRZEDSZKOLA MA OBOWIĄZEK:
SYSTEM MOTYWOWANIA DZIECI
SYSTEM NAGRADZANIA DZIECI
SYSTEM KONSEKWENCJI
SYSTEM DIAGNOZOWANIA OSIĄGNIĘĆ DZIECI
SPOSOBY INFORMOWANIA RODZICÓW O POSTĘPACH EDUKACYJNYCH DZIECI
FORMY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
WSPÓŁPRACA Z INNYMI PRZEDSZKOLAMI
WSPÓŁPRACA Z INNYMI INSTYTUCJAMI
WSKAZANIA
Każdy pracownik pedagogiczny otrzymuje egzemplarz Koncepcji.
Koncepcja Pracy została opracowana przez całe grono pedagogiczne w dniach 20- 22.08. 2011 r.
Koncepcja Pracy zatwierdzona została na posiedzeniu Rady Pedagogicznej
w dniu 23.08. 2011 r.
"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"
03-318 Warszawa
ul. Ogińskiego 7A