Trwa rekrutacja dzieci do przedszkola na rok 2025/2026! Więcej informacji w zakładce Rodzic >> Rekrutacja. Zapraszamy!
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 6-latków

Grupa 6 –latków to zgrany zespół 19 dzieci , prowadzony przez nauczycielki s. Katarzynę Szypulewską, i p. Katarzynę Andrzejak. Wszystkie starszaki uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego, rytmiki, gimnastyki korekcyjnej, plastyki, religii oraz zajęć szachowych i tanecznych. W bieżącym roku szkolnym dzieci pracują na książkach WSiP „Planeta Dzieci”. Prace w książkach i kartach pracy dostosowane są do możliwości dzieci i umiejętności wiekowych. Rozwijają u dzieci spostrzeżenia, koncentrację uwagi, sprawność manualną. Działania wychowawczo-dydaktyczne zmierzają głównie do tego aby starszaki: przestrzegały wspólnie ustalonych zasad oraz przyswoiły treści zawarte w programie wychowania przedszkolnego – pomocne w tym będą zajęcia z glottodydaktyki oraz zabawy z robotami edukacyjnymi Photon oraz Genibot.

Sześciolatki są grupą bardzo zdolną, wesołą,  żywą i otwartą na nowe pomysły. Wszystkie dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach ruchowych i zabawach przy muzyce. Grupa uważnie słucha bajek, opowiadań i wierszy na zajęciach. Chętnie wypowiadają się na zadany temat, a także samodzielnie podejmują rozmowy. Przedszkolaki lubią kolorować, wycinać, wyklejać plasteliną. W tym roku czeka je wiele  wycieczek, na które z niecierpliwością czekają.

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

szachy

taniec

godz. 10.00 -10.30

ggodz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

wtorek

   

środa

j. angielski

taniec

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

 godz. 12.30 -13.30

 godz. 13.30 - 14.00

piątek

gimnastyka

j. angielski

rytmika

godz. 11.10 - 11.40

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 6 – latków

Kwiecień 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP

Temat tygodnia: Wielkanocne tradycje

  • Wprowadzenie pojęcia tradycja rozumianego jako przekazywanie obyczajów, poglądów, wierzeń, sposobów myślenia i zachowania, norm postępowania itp. z pokolenia na pokolenie; kształtowanie przeświadczenia o konieczności przekazywania dobrych tradycji rodzinnych, regionalnych, narodowych następnym pokoleniom.
  • Poznanie zwyczajów ludowych związanych z Wielkanocą charakterystycznych dla regionu dziecka; doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej oraz czytania; kształtowanie myślenia operacyjnego dzieci; rozbudzanie zainteresowania najbliższym regionem, jego przeszłością, tradycjami.
  • Wprowadzenie piosenki „Święta Wielkanocne”, pamięciowe opanowanie tekstu; kształcenie umiejętności wyraźnego śpiewu umiarkowanym głosem; uświadomienie znaczenia symboli wielkanocnych, czerpanie radości z przygotowań do świąt
  • Zapoznanie ze sposobem wykonania kartki świątecznej; kształtowanie umiejętności redagowania życzeń; rozbudzanie ciekawości poznawczej podczas obserwacji doświadczeń i uczestniczenia w nich.

Temat tygodnia: Wielkanoc

  • Wprowadzenie pojęcia palma; poznanie tradycji święcenia palm wielkanocnych; doskonalenie umiejętności pracy w zespołach; uświadamianie roli i znaczenia tradycji.
  • Wprowadzenie pojęć pisanki, kraszanki; kształtowanie umiejętności tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci; rozwijanie umiejętności czytania; podtrzymywanie tradycji związanej z Wielkanocą.
  • Podtrzymywanie tradycji związanej z Wielkanocą; uświadamianie symboliki koszyka wielkanocnego i jego roli w tradycji.
  • Wprowadzanie pojęć określających cechy: lukrowana, kajmakowy, faszerowane; kształcenie umiejętności tworzenia wyrażeń poprawnych gramatycznie; wprowadzanie atmosfery radości; zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodziny, grupy przedszkolnej itp.
  • Zapoznanie z tradycją śmigusa-dyngusa; kształtowanie koordynacji ruchowo-słuchowej; kształtowanie umiejętności dokonywania oceny; uświadamianie, że nie wszyscy akceptują niektóre tradycyjne zachowania; kształtowanie postawy zrozumienia.

Temat tygodnia: Szanujemy ludzi, rzeczy i przyrodę

  • Wprowadzenie pojęcia szacunek odnoszącego się do osób, przedmiotów, zwierząt, miejsc uznawanych za ważne; kształtowanie postawy poszanowania przez rozwijanie umiejętności okazywania szacunku osobom, przedmiotom, zwierzętom w najbliższym otoczeniu; uświadamianie znaczenia właściwego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach.
  • Wprowadzenie liter f, F; rozwijanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; uwrażliwianie na walory estetyczne dzieł malarskich.
  • Wprowadzenie pojęcia koncert; rozwijanie myślenia logicznego i wrażliwości słuchowej; kształtowanie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; uświadamianie roli właściwego zachowania się podczas koncertów w zależności od rodzaju muzyki i miejsca.
  • Poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia scenariusz, scenarzysta; rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i tworzenia opowiadania; uświadamianie konieczności kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej.

Temat tygodnia: Jestem kulturalny

  • Poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia scenariusz, scenarzysta; rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i tworzenia opowiadania; uświadamianie konieczności kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej.
  • Wzbogacanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z teatrem: aktor, scenografia, kukiełka, marionetka, scena itp.; rozwijanie umiejętności czytania; rozwijanie logicznego myślenia; budowanie zespołu przez podejmowanie wspólnych działań.
  • Poznanie tekstu i melodii „Piosenki lalkarza”; rozwijanie słuchu muzycznego dzieci; kształtowanie umiejętności różnicowania kierunku linii melodycznej; uświadamianie znaczenia muzeów dla tradycji i kultury.
  • Poznanie prostych sposobów samodzielnego wykonania zabawek; wprowadzenie pojęcia etnograf; kształtowanie sprawności manualnej podczas działania; rozwijanie kreatywności i samo[1]dzielności dzieci w planowaniu i realizacji założeń; uświadamianie znaczenia szacunku jako wartości do budowania właściwych relacji w grupie.

Katecheza

  • Niedziela palmowa - Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości do nas
  • Modlitwa przy Bożym grobie, święcenie pokarmów na Wielkanocny stół
  • Zmartwychwstanie Pana Jezusa
  • Alleluja radosny śpiew zmartwychwstania

Matematyczne

  • Wprowadzenie owalu, rozpoznawanie i podawanie nazwy kształtu, budowanie pojęcia; rozwijanie intuicji geometrycznych podczas konstruowania w przestrzeni i obserwacji odbicia; zachęcanie do współpracy i współdziałania.
  • Rozwijanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu; kształtowanie myślenia operacyjnego;
  • Wprowadzenie cyfry 9; rozwijanie logicznego myślenia; stwarzanie okazji do koncentrowania uwagi na osobach i kierowanych przez nie poleceniach.

Sportowe

  •   Zabawy sportowe z wykorzystaniem sprzętu do SI
  • „Taniec Kurczątek”, - zabawa muzyczno- ruchowa
  • „Królicze skoki”, „Ukryte pisanki”, „Wesołe pisklaki” – zabawy ćwiczące motorykę dużą.
Data dodania: 2024-09-22 23:27:14
Data edycji: 2025-04-13 22:37:55
Ilość wyświetleń: 265

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje