Trwa rekrutacja dzieci do przedszkola na rok 2025/2026! Więcej informacji w zakładce Rodzic >> Rekrutacja. Zapraszamy!
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 6-latków

Grupa 6 –latków to zgrany zespół 19 dzieci , prowadzony przez nauczycielki s. Katarzynę Szypulewską, i p. Katarzynę Andrzejak. Wszystkie starszaki uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego, rytmiki, gimnastyki korekcyjnej, plastyki, religii oraz zajęć szachowych i tanecznych. W bieżącym roku szkolnym dzieci pracują na książkach WSiP „Planeta Dzieci”. Prace w książkach i kartach pracy dostosowane są do możliwości dzieci i umiejętności wiekowych. Rozwijają u dzieci spostrzeżenia, koncentrację uwagi, sprawność manualną. Działania wychowawczo-dydaktyczne zmierzają głównie do tego aby starszaki: przestrzegały wspólnie ustalonych zasad oraz przyswoiły treści zawarte w programie wychowania przedszkolnego – pomocne w tym będą zajęcia z glottodydaktyki oraz zabawy z robotami edukacyjnymi Photon oraz Genibot.

Sześciolatki są grupą bardzo zdolną, wesołą,  żywą i otwartą na nowe pomysły. Wszystkie dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach ruchowych i zabawach przy muzyce. Grupa uważnie słucha bajek, opowiadań i wierszy na zajęciach. Chętnie wypowiadają się na zadany temat, a także samodzielnie podejmują rozmowy. Przedszkolaki lubią kolorować, wycinać, wyklejać plasteliną. W tym roku czeka je wiele  wycieczek, na które z niecierpliwością czekają.

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

szachy

taniec

godz. 10.00 -10.30

ggodz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

wtorek

   

środa

j. angielski

taniec

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

 godz. 12.30 -13.30

 godz. 13.30 - 14.00

piątek

gimnastyka

j. angielski

rytmika

godz. 11.10 - 11.40

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 6 – latków

Maj 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP

 

Temat tygodnia: Książka – mój przyjaciel

  • wprowadzenie pojęcia wiedza rozumianego jako wartość i warunek rozwoju każdego człowieka; poznanie różnych źródeł zdobywania wiedzy; kształtowanie umiejętności budowania logicznych i poprawnych wypowiedzi; dawanie możliwości samodzielnego zdobywania wiedzy przez dzieci
  • wprowadzenie i tworzenie pojęć księgarnia, antykwariat; rozwijanie logicznego myślenia przez wskazywanie podobieństw i różnic pomiędzy pojęciami; uświadamianie konieczności dbania o książki i właściwego sposobu korzystania z nich
  • osłuchanie z „Piosenką o książkach”, nauka słów i melodii; kształtowanie sprawności, zwinności i szybkości dzieci; uświadamianie roli biblioteki jako miejsca rozwijania swoich zainteresowań i wiedzy
  • zapoznanie ze sposobem wykonania zakładki; kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas wykonywania ruchów precyzyjnych; dawanie możliwości poznawania elementów środowiska przyrodniczego i samodzielnego zdobywania wiedzy o nim; uświadamianie własnej odrębności i wzmacnianie poczucia własnej wartości.

Temat tygodnia: Baśnie, bajki i legendy

  • wprowadzenie pojęcia legenda; rozwijanie umiejętności planowania działań w celu zdobycia wiadomości i wykonania zadań; rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci; uświadamianie znaczenia zespołu w zdobywaniu i gromadzeniu nowych doświadczeń
  • zapoznanie z literami ł, Ł; poznanie pracy pisarza i poety; rozwijanie słownika czynnego dzieci; ćwiczenie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci; uświadamianie przebiegu procesu tworzenia książki i ilości pracy włożonej w jej powstanie
  • wprowadzenie figur tańca do utworu „King of the fairies”; uświadomienie wielu możliwości poznania tekstów literackich (książka papierowa, e-książka, audiobook); rozwijanie umiejętności planowania działania; rozumienie znaczenia współpracy dla osiągnięcia zamierzonego celu
  • kształtowanie sprawności manualnej dzieci; zapoznanie ze sposobem robienia ciekawego materiału plastycznego (rosnące farby); zachęcanie do dzielenia się doświadczeniami z innymi; budzenie poczucia własnej wartości; rozumienie znaczenia współpracy w celu osiągnięcia zamierzonego celu

Temat tygodnia: Rodzina razem się trzyma

  • wprowadzenie pojęcia rodzina rozumianego jako wartość; kształtowanie postaw prorodzinnych; uświadamianie wspierającej roli rodziny
  • wprowadzenie liter h, H; kształcenie sprawności manualnej, grafomotorycznej i koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; rozwijanie zainteresowania przeszłością swojej rodziny; budzenie zaufania do rówieśników
  • tworzenie formy męskiej i żeńskiej od nazw zawodów; doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania; kształtowanie logicznego myślenia w zabawach matematycznych i z kodowaniem; wyrażanie emocji i odczuć związanych z mamą w formie rysunku
  • wprowadzenie piosenki „Majowe życzenia”; kształtowanie umiejętności różnicowania metrum dwu- i trójdzielnego; rozwijanie koordynacji ruchowej, sprawności i zwinności dzieci; budzenie zainteresowania zajęciami rodziców; budzenie szacunku do pracy i zajęć wykonywanych przez rodziców
  • poznanie możliwości wykorzystania różnych technik do wykonania upominków dla rodziców; kształtowanie sprawności manualnej podczas cięcia, składania, naklejania; rozwijanie sprawności grafomotorycznej podczas rysowania po śladzie i kolorowania; uświadamianie sobie emocji związanych z rodzicami

Temat tygodnia: Ja i moi bliscy

  • wprowadzenie pojęcia dom rozumianego jako więź rodzinna; rozwijanie umiejętności wyrażania swoich emocji i odczuć związanych z rodziną za pomocą mimiki, gestu i rysunku; uświadamianie znaczenia rodziny i budowania właściwych relacji pomiędzy jej członkami
  • wprowadzenie pojęć: prawo, obowiązek; rozwijanie umiejętności analizy oraz syntezy wzrokowej i słuchowej; kształtowanie umiejętności czytania; uświadamianie, że każdy ma prawa i obowiązki
  • rozwijanie słownika czynnego dzieci przez wprowadzenie pojęć: kuzyn, kuzynka, ciocia, wujek; rozwijanie umiejętności wyczuwania przestrzeni podczas zabaw ruchowych i rytmicznych; budzenie zainteresowania relacjami pomiędzy osobami w rodzinie
  • kształtowanie sprawności manualnej podczas składania i sklejania papieru; rozwijanie kreatywności podczas tworzenia; rozwijanie przedsiębiorczości podczas planowania i przygotowywania uroczystości; stwarzanie możliwości do wspólnego spędzania czasu rodziców i dzieci.

Katecheza

  • Maj miesiącem czci Maryi, Matki i Królowej
  • Figurki i Kapliczki znakiem czci Matki Bożej
  • Pan Jezus wstępuje do nieba
  • Wyrażam miłość do mojej mamy

Matematyczne

  • wprowadzenie cyfry 0; rozwijanie umiejętności kodowania znakami czynności matematycznych; rozwijanie umiejętności dokonywania obserwacji i zapisywania jej wyników; dostrzeganie zmian w środowisku przyrodniczym w związku z porą roku; dawanie możliwości do współdziałania i samodzielnego zdobywania wiedzy
  • wprowadzenie liczby 10; kształtowanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu oraz zapisywaniu czynności matematycznych za pomocą cyfr i znaków
  • rozwijanie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania; kształcenie myślenia logicznego podczas planowania i tworzenia gier; rozwijanie umiejętności współdziałania i współpracy podczas zabaw i prac na rzecz całej grupy

 

Data dodania: 2024-09-22 23:27:14
Data edycji: 2025-05-11 23:45:06
Ilość wyświetleń: 294

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje