Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 6-latków

Grupa 6 –latków to zgrany zespół 19 dzieci , prowadzony przez nauczycielki s. Katarzynę Szypulewską, i p. Katarzynę Andrzejak. Wszystkie starszaki uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego, rytmiki, gimnastyki korekcyjnej, plastyki, religii oraz zajęć szachowych i tanecznych. W bieżącym roku szkolnym dzieci pracują na książkach WSiP „Planeta Dzieci”. Prace w książkach i kartach pracy dostosowane są do możliwości dzieci i umiejętności wiekowych. Rozwijają u dzieci spostrzeżenia, koncentrację uwagi, sprawność manualną. Działania wychowawczo-dydaktyczne zmierzają głównie do tego aby starszaki: przestrzegały wspólnie ustalonych zasad oraz przyswoiły treści zawarte w programie wychowania przedszkolnego – pomocne w tym będą zajęcia z glottodydaktyki oraz zabawy z robotami edukacyjnymi Photon oraz Genibot.

Sześciolatki są grupą bardzo zdolną, wesołą,  żywą i otwartą na nowe pomysły. Wszystkie dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach ruchowych i zabawach przy muzyce. Grupa uważnie słucha bajek, opowiadań i wierszy na zajęciach. Chętnie wypowiadają się na zadany temat, a także samodzielnie podejmują rozmowy. Przedszkolaki lubią kolorować, wycinać, wyklejać plasteliną. W tym roku czeka je wiele  wycieczek, na które z niecierpliwością czekają.

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

godz. 10.00 -10.30

godz. 13.30 - 14.00

wtorek

szachy

godz.13.30 - 14.00

środa

j. angielski

taniec

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

 godz. 12.30 -13.30

 godz. 13.30 - 14.00

piątek

gimnastyka

j. angielski

rytmika

godz. 11.10 - 11.40

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 6 – latków

Grudzień 2024

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP.

 

Temat tygodnia: Nadchodzi zima

  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania, wnioskowania, oceny postępowania bohaterów; poszerzenie słownictwa czynnego dzieci o pojęcie odpowiedzialność; rozwijanie procesów myślowych (pamięć, uwaga dowolna)
  • poznanie liter k, K; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów; rozwijanie sprawności manualnej, sprawne operowanie przyborami plastycznymi.
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, rozumienie pojęć śnieg i szron, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dzieci
  • zapoznanie z piosenką „Zima przyjdzie jutro”, określenie wysokości dźwięków i kierunku linii melodycznej; kształtowanie umiejętności uważnego słuchania muzyki, doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał słuchowy; zapoznanie z tematem pomagania zwierzętom w okresie zimowym, czytanie globalne wyrazów: sarna, lizawka, pokarm dla ptaków.
  • rozwijanie umiejętności dopasowania odpowiedniego ubrania do pory roku i pogody; kształtowanie nawyku dbania o swoje zdrowie; rozwijanie umiejętności posługiwania się materiałem plastycznym, komponowania, ozdabiania, a także poczucia smaku i estetyki

Temat tygodnia: Coraz zimniej

  • poznanie różnych sposobów ogrzewania mieszkań w okresie zimy, zwrócenie uwagi na ekologiczne sposoby pozyskiwania ciepła; globalne czytanie wyrazów: kaloryfer, kominek, piec, drewno, kotłownia, solary
  •  poznanie liter y, Y; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów; rozumienie konieczności zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na lodzie
  • poznanie sposobu pomiaru ciepła – zapoznanie z działaniem termometru; rozwijanie sprawności grafomotorycznej dzieci.
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci oraz twórczej inwencji muzycznej i plastycznej, poznanie sposobu malowania farbą na folii aluminiowej; poznanie znaczenia hodowli owiec, sposobu wykorzystania wełny; rozwijanie umiejętności układania historyjki obrazkowej oraz jej opowiadania
  • poznanie sposobu przystosowania się zwierząt leśnych do warunków atmosferycznych (grubsze futro oraz zmiana zabarwienia sierści); rozwijanie umiejętności czytania globalnego wyrazów: lis, sarna, sowa; rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, wzbogacanie słownictwa dzieci

Temat tygodnia: Świąteczne przygotowania

  • kształtowanie uczucia życzliwości i chęci pomagania innym; rozwijanie umiejętności językowych, budowanie wypowiedzi poprawnej pod względem stylistycznym; wzbogacanie słownika dzieci o wyrażenia życzliwość i dobro
  • zapoznanie ze zwyczajami świąt Bożego Narodzenia i rolą Świętego Mikołaja, budzenie świątecznego nastroju w grupie, rozwijanie poczucia współgospodarza sali, odpowiedzialności za świąteczny wystrój; wzbogacanie słownictwa dzieci o słowa lampiony, girlandy, rozwijanie pamięci do[1]wolnej, umiejętności wyrazistego deklamowania wiersza; rozwijanie sprawności manualnej oraz pomysłowości i inwencji twórczej dzieci
  • rozwijanie wrażliwości, czerpanie radości z możliwości obdarowania bliskich osób własnoręcznie wykonanym prezentem; rozwijanie sprawności manualnych, pomysłowości, wyobraźni i poczucia estetyki; zapoznanie z techniką decoupage
  • zapoznanie z piosenką „Święta, święta, święta”, rozwijanie pamięci słownej i muzycznej; rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci oraz twórczej inwencji muzycznej i plastycznej; podtrzymywanie tradycji bożonarodzeniowych – kolędowanie, poszerzenie słownictwa dzieci o pojęcia: kolęda, pastorałka
  • poznanie zwyczajów bożonarodzeniowych: przygotowanie 12 potraw na Wigilię, dziele[1]nie się opłatkiem, przygotowanie dodatkowego nakrycia dla niespodziewanego gościa, układanie sianka pod obrusem; podawanie nazw niektórych potraw; poznanie sposobu wykonania pierniczków

Temat tygodnia: Wesołych Świąt!

  • kształtowanie uczucia życzliwości dla innych; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat; wzmacnianie relacji rodzinnych, tworzenie świątecznego nastroju
  • zapoznanie z warsztatem pracy aktora; kształtowanie pewności siebie, nabywanie umiejętności wcielania się w określoną rolę; rozwijanie wyobraźni i fantazji dzieci, budzenie wiary we własne siły
  • poszerzenie słownictwa związanego z teatrem o pojęcia: reżyser, scenografia, sufler, kostiumograf; czytanie globalne wyrazów: teatr, scena, aktor, kurtyna, widownia, garderoba; rozwijanie artystycznych zainteresowań i zdolności dzieci.
  • rozwijanie umiejętności pracy w zespole (współpraca i współdecydowanie), posługiwania się różnorodnym materiałem plastycznym; utrwalenie piosenek o tematyce świątecznej; rozwijanie poczucia rytmu, stwarzanie sytuacji do rytmicznej gry na instrumentach
  • rozwijanie indywidualnych zdolności i predyspozycji aktorskich, umiejętności wyrażania uczuć i przeżyć podczas występu; kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnej pracy dla innych; wprowadzenie w radosną atmosferę Świąt Bożego Narodzenia.

Matematyczne:

  • wprowadzenie cyfry 4 i 5 ,
  • wdrażanie dzieci do przekładania dostrzeżonych regularności z jednej reprezentacji na inną,
  • ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu na zbiorach zastępczych,
  • ćwiczenia w przeliczaniu po 5 , i po 10.
  • zabawy  doskonalące umiejętność ważenie i mierzenia różnymi miarami.

Ruchowe:

  1. Zabawy z elementem skoku „Śnieżne zaspy”, ”Na trzy w górę hop”
  2. Zabawa bieżna „ Zaprzęg reniferów”
  3. Zabawy orientacyjno- porządkowa „Śnieżynki i bałwanki”,
  4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych X i XI
  5. Zabawy ruchowe z chustą animacyjną „Zimowe zabawy”, „Pada śnieg”, „Kolory”

 

 

 

Data dodania: 2024-09-22 23:27:14
Data edycji: 2024-12-04 08:40:38
Ilość wyświetleń: 126

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje