Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 6-latków

Grupa 6 –latków to zgrany zespół 19 dzieci , prowadzony przez nauczycielki s. Katarzynę Szypulewską, i p. Katarzynę Andrzejak. Wszystkie starszaki uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego, rytmiki, gimnastyki korekcyjnej, plastyki, religii oraz zajęć szachowych i tanecznych. W bieżącym roku szkolnym dzieci pracują na książkach WSiP „Planeta Dzieci”. Prace w książkach i kartach pracy dostosowane są do możliwości dzieci i umiejętności wiekowych. Rozwijają u dzieci spostrzeżenia, koncentrację uwagi, sprawność manualną. Działania wychowawczo-dydaktyczne zmierzają głównie do tego aby starszaki: przestrzegały wspólnie ustalonych zasad oraz przyswoiły treści zawarte w programie wychowania przedszkolnego – pomocne w tym będą zajęcia z glottodydaktyki oraz zabawy z robotami edukacyjnymi Photon oraz Genibot.

Sześciolatki są grupą bardzo zdolną, wesołą,  żywą i otwartą na nowe pomysły. Wszystkie dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach ruchowych i zabawach przy muzyce. Grupa uważnie słucha bajek, opowiadań i wierszy na zajęciach. Chętnie wypowiadają się na zadany temat, a także samodzielnie podejmują rozmowy. Przedszkolaki lubią kolorować, wycinać, wyklejać plasteliną. W tym roku czeka je wiele  wycieczek, na które z niecierpliwością czekają.

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

godz. 10.00 -10.30

godz. 13.30 - 14.00

wtorek

szachy

godz.13.30 - 14.00

środa

j. angielski

taniec

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

 godz. 12.30 -13.30

 godz. 13.30 - 14.00

piątek

gimnastyka

j. angielski

rytmika

godz. 11.10 - 11.40

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 6 – latków

Styczeń 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP

 

Temat tygodnia: Płynie czas 

  • rozmowa o niesieniu pomocy, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania, oceny postępowania bohaterów; budowanie wypowiedzi poprawnych pod względem stylistycznym; rozumienie konieczności pomagania innym, wyrabianie u dzieci chęci niesienia pomocy.
  • poznanie liter z, Z; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów; poznanie urządzeń technicznych wykorzystywanych dawniej i dziś, poznanie historii powstania zegara, czytanie globalne wyrazu zegary.
  • pamięciowe opanowanie dni tygodnia według kolejności występowania, czytanie globalne ich nazw; rozumienie pojęć: wczoraj, dziś, jutro oraz cykliczności występowania dni tygodnia;.
  • zapoznanie z piosenką „Zegary”; zabawy rytmiczne do piosenki z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych oraz ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach: bim-bam-bom, cyk-cyk; pamięciowe opanowanie nazw miesięcy, rozumienie zasady następstwa czasu.

Temat tygodnia: Młodsi i starsi

  •  poznanie różnych sposobów pomagania osobom starszym, wdrażanie do uważnego słuchania dłuższych opowiadań; rozwijanie wrażliwości, chęci niesienia pomocy; budzenie szacunku dla babci i dziadka, wzmacnianie więzi rodzinnych.
  • poznanie liter b, B; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów, czy[1]tanie globalne: balonowy bukiet; rozwijanie pomysłowości oraz kreatywności podczas wykonywania pracy plastycznej.
  •  rozwijanie mowy dialogowej, umiejętności prowadzenia rozmowy, doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami.
  • doskonalenie umiejętności prezentowania publiczności programu artystycznego przy[1]gotowanego z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka, pokonywanie tremy przed publicznymi występami; czerpanie radości ze sprawienia niespodzianki bliskim, uczenie się sposobów wyrażania uczuć; wdrażanie do kulturalnego zachowywania się przy stole, okazywania szacunku osobom starszym.

Temat tygodnia: Sport to zdrowie

  •  rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na określony temat, dostrzeganie cech pozytywnych; rozumienie pojęcia uczciwość ; poznanie liter n, N; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności rozwiązywania rebusów, samodzielnego odczytywania sylab oraz krótkich wyrazów; wzbogacanie słownictwa dzieci o nazwy sprzętów sportowych, czytanie globalne: narty, buty, gogle, kijki, kombinezon.
  • poznanie nazw sportów zimowych, w których wykorzystuje się narty, sanki, łyżwy, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat; czytanie globalne wyrazów: narty, san[1]ki, łyżwy oraz zdania: To sporty zimowe; zapoznanie z piosenką „Sypie śnieżek”, rozwijanie umiejętności reagowania na kilka sygnałów dźwiękowych; rozwijanie pamięci słownej i muzycznej oraz wrażliwości słuchowej dzieci; doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • rozwijanie sprawności manualnej dzieci, pomysłowości, wyobraźni i poczucia estetyki; doskonalenie umiejętności czytania globalnego wyrazów: podium, zawodnik, kibic, medal; wzmacnianie poczucia własnej wartości przez stwarzanie sytuacji umożliwiających osiąganie sukcesów oraz kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką.

Temat tygodnia: Dbam o zdrowie

  •  poznanie zasad zdrowego stylu życia; kształtowanie postawy prozdrowotnej, rozwijanie świadomości istnienia zależności między prawidłowym odżywianiem, aktywnym stylem życia a zdrowiem; poszerzenie słownictwa dzieci o pojęcia: hartowanie, morsowanie.
  • poznanie liter s, S; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat.
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci; doskonalenie umiejętności rozpoznawania melodii walca, utrwalenie kroku walczyka; rozwijanie poczucia rytmu, stwarzanie sytuacji do rytmicznej gry na bum-bum rurkach
  • poznanie zasad zdrowego i racjonalnego odżywiania się, zapoznanie z wyglądem i prze[1]znaczeniem piramidy zdrowia; rozumienie prozdrowotnych korzyści ze spożywania owoców i warzyw, zwiększenia aktywności ruchowej oraz ograniczenia cukrów, zachęcenie do spożywania warzyw; rozwijanie samodzielności podczas komponowania zdrowej kanapki, umiejętności posługiwania się sztućcami.

Matematyczne

  •  wprowadzenie znaku matematycznego +,
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się zegarem, rozumienie przydatności zegarów w życiu codziennym.
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6, stosowanie pojęcia: tyle samo
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania figur geometrycznych według kilku cech.
  • zapoznanie z wyglądem polskiej waluty, wprowadzenie pojęć: monety, bilon.

Ruchowe

  •  Zabawy ruchowo-naśladowcze „Pingwinki”,
  • Zabawy uruchamiające duże grupy mięśniowe „ Jaka to pora roku?
  • Zabawy przeciwdziałające płaskostopiu „Przynieś szarfę”
  • Zabawy skoczne „Dzień –noc
  • Zabawa ćwicząca mięśnie brzucha „Przez lornetkę”
Data dodania: 2024-09-22 23:27:14
Data edycji: 2025-01-17 23:18:22
Ilość wyświetleń: 162

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje