Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 5-latków

Nasza grupa to radosne i pełne energii  pięciolatki, które każdego dnia z ciekawością odkrywają świat. Grupa liczy 13 dzieci - 8 dziewczynek i 5 chłopców a wychowawcami grupy są p. Anna M. oraz   p. Anna W. Dzieci chętnie uczestniczą w różnorodnych aktywnościach – od zabaw ruchowych poprzez zajęcia plastyczne i muzyczne. Pięciolatki coraz bardziej samodzielnie podejmują wyzwania – uczą się liczyć, poznają litery, rozwijają mowę i kreatywność poprzez zabawę. Wspólnie uczą się współpracy, cierpliwości i wzajemnego szacunku, a także rozwijają kreatywność i wyobraźnię.

Szczególne miejsce w naszej codzienności zajmują zabawy na świeżym powietrzu. Dzieci uczą się, jak dbać o siebie, innych i otaczający świat.

Nasza sala to miejsce gdzie zawiązują się przyjaźnie, to przestrzeń gdzie każde dziecko czuje się bezpieczne, ważne i wyjątkowe.

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 9.15 Modlitwa w kaplicy, czytanie fragmentu z Pisma Św.
  • 9.15 – 10.00 I zajęcia dydaktyczne

  • 10.00  – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10:30  – 10.50  II zajęcia dydaktyczne

  • 10.50 – 11.30 Spacer / zabawy na placu zabaw / zabawy swobodne w sali 
  • 11.30 – 11.45 Powrót do przedszkola, przygotowanie do obiadu
  • 11.45 – 12.15 Obiad
  • 12.15 – 13.00 Odpoczynek
  • 13.00 – 14.30 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 14.30 – 15.00 Podwieczorek
  • 15.00 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 

ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

godz. 11.00 - 11.30

godz. 13.00 - 13.30

wtorek

   

środa

taniec

j. angielski

godz.13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 11.00 - 12.00

godz. 14.00 - 14.30

piątek

gimnastyka

rytmika

j. angielski

godz. 10.40 - 11.10

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 5 – latków,

Październik 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP.

 

1.Temat: Idzie jesień przez świat

  • Rozwijanie umiejętności porozumiewania się poprzez słuchanie pytań i poleceń nauczyciela, wypowiadanie się z zachowaniem płynności mówienia, słuchanie wypowiedzi innych.
  • Budowanie współodpowiedzialności za środowisko poprzez rozumienie własnego wpływu na środowisko i możliwości dbania o nie.
  • Uwrażliwianie na wartości takie jak: dobro, opiekuńczość, wiara poprzez udział w obchodach „Dnia Anioła Stróża”.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wyjść i wycieczek przedszkolnych.
  • Przygotowanie na czytania poprzez ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe tj. dooble literowe, loteryjki obrazkowe.
  • Rozwijanie myślenia logicznego poprzez odczytywanie zakodowanej informacji.
  • Rozbudzanie zainteresowania czytelnictwem.
  • Wprowadzenie litery M, m.

2.Temat: Jesienny spacer

  • Wzmacnianie więzi rodzinnych , rozwijanie wyobraźni twórczej poprze udział w konkursie plastycznym „Jesienne cudaki”
  • Wprowadzenie litery L, l..
  • Zapoznanie z charakterystycznymi cechami jesieni, kolorystyką jesiennego krajobrazu.
  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej, kształtowanie umiejętności określania metrum trójdzielnego, rozwijanie umiejętności wokalnych dzieci.
  • Kształtowanie nawyku otrzymywania ładu i porządku wokół siebie.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej.

3.Temat: Koszyk Pani Jesieni

  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw owoców i warzyw.
  • Posługiwanie się przymiotnikami określającymi wielkość i kolor.
  • Wprowadzenie litery T, t.
  • Wdrażanie do zdrowego odżywiania się.
  • Kształtowanie umiejętności dokładnego wycinania po linii prostej i falistej.
  • Zapoznanie z nazwami grzybów jadalnych i niejadalnych, rozumienie homonimów (kozak, kurka).
  • Wdrażanie do poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności akcentowania pierwszej miary taktu.

4.Temat : Skarby jesieni

  • Kształcenie umiejętności samodzielnego odczytywania sylab i krótkich wyrazów.
  • Wprowadzenie litery I, i.
  • Zapoznanie ze sposobami przechowywania żywności na zimę.
  • Rozwijanie samodzielności, wdrażanie do samodzielnego przygotowywania przetworów.
  • Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • Wprowadzenie kroków podstawowych tańca „Polonez”.

Matematyczne:

  • Utrwalenie pojęcia para.
  • Szacowanie w którym zbiorze jest więcej a w którym mniej.
  • Rozumienie pojęcia „o jeden więcej, o jeden mniej”.
  • Kształtowanie umiejętności dodawania poprzez manipulowanie przedmiotami.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez stosowanie określeń blisko, daleko, nad, pod, obok.
  • Wprowadzenie cyfry 1 i 2 jako symboli i liczb.

Ruchowe:

  • Zabawy z piłką: „Kolory”, „Tunel”, Piłka parzy..”
  • Zabawy orientacyjno - porządkowe: „Jesienne zamieszanie” „Czasem słońce, czasem deszcz”
  • Zabawy z elementami skoku: „Wiewiórki do dziupli”, „Kasztanowa gra”, „Zabawy ze skakanką”
  • Zabawy ruchowe bieżne : „Berek cukierek”, „Lisek goni”, „Jesienny wiatr”.
Data dodania: 2025-09-08 00:13:43
Data edycji: 2025-10-08 18:07:09
Ilość wyświetleń: 62

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje