Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 5-latków

ŚWIAT PIĘCIOLATKA!

Z radością bierzemy do ręki kredki, by narysować nasz świat wesoły. Sami zakładamy buty. Jesteśmy już samodzielni. Siostra Marcelina. s. Augustyna i Pani Monika prowadzą nas radośnie ścieżkami wiedzy. Pomagają nam rozwijać skrzydła, bawią się z nami, zabierają na wycieczki i oczywiście na nasz ulubiony placu zabaw. Lubimy spędzać czas w Przedszkolu, bo jest wesoło, mamy tutaj kolegów i poznajemy cały piękny świat.

 

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 

ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

godz. 11.30 - 12.00

godz. 13.00 - 13.30

wtorek

szachy

godz.13.00 - 13.30

środa

taniec

j. angielski

godz.13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 10.00 - 11.00

godz. 14.00 - 14.30

piątek

gimnastyka

rytmika

j. angielski

godz. 10.40 - 11.10

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 5 – latków,

Styczeń 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP.

 

1.Temat: Płynie czas.

  • Kształtowanie poczucia szacunku wobec ludzi starszych.
  • Poznanie tradycji związanych z mijającym rokiem.
  • Rozwijanie pamięci słuchowej.
  • Wprowadzenie litery Z, z.
  • Utrwalenie nazw pór roku i dni tygodnia. ‘
  • Uwrażliwianie na zmianę tempa, rytmu.
  • Kształtowanie słuchu fonematycznego.
  • Operowanie pojęciami- nazwami miesięcy.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach zespołowych.

2.Temat: Młodsi i starsi.

  • Rozwijanie słownika czynnego.
  • Operowanie pojęciami: najpierw, potem, na początku, na koniec.
  • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje czyny oraz zachęcanie do pomocy osobom starszym.
  • Wprowadzenie litery B. b.
  • Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Kształtowanie poczucia rytmu , rozwijanie umiejętności wokalnych.
  • Nabywanie umiejętności współdziałania, wyrażanie radości z osiągniętych celów.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej.
  • Poznawanie zjawisk przyrodniczych (fizycznych), obserwowanie i omawianie ich.

3.Temat: Sport to zdrowie.

  • Kształtowanie świadomości, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu człowieka.
  • Operowanie nowymi pojęciami dotyczącymi dyscyplin sportowych.
  • Kształtowanie właściwej postawy ciała.
  • Wprowadzenie litery N, n.
  • Czytanie globalne wyrazu- nos.
  • Rozwijanie motoryki małej.
  • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

4.Temat: Dbam o zdrowie.

  • Poznawanie symboli igrzysk olimpijskich.
  • Kształtowanie pożądanych cech charakteru do uprawiania sportu.
  • Poznanie głosi s.
  • Poznawanie procesu powstawania kazeiny.
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy dźwiękowej wyrazów.
  • Rozwijanie zainteresowań różnymi dyscyplinami sportowymi.
  • Poznawanie symboli na metkach ubrań.
  • Rozpoznawanie znanych dzieciom piosenek i melodii.
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych i poznawanie zasad zdrowego stylu życia.

 Matematyczne:

  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 7.
  • Kształtowanie poczucia upływającego czasu.
  • Rozwijanie umiejętności porządkowania, dobierania w pary.
  • Kształtowanie pojęcia liczby.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania w sytuacjach życiowych.
  • Obserwowanie i wyciąganie wniosków.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania i definiowania.

Ruchowe:

  • Zabawa orientacyjno- porządkowa: „Śnieżynki”, „Narta do narty”, „Ser”.
  • Zabawa bieżna: „Sanki i bałwanki”, „Znicz olimpijski”
  • Zabawa ruchowa z elementami czworakowania: „”Środa- dwa kółeczka”,
  • Zabawa ruchowa z elementami biegu: „Zaprzęgi”, „Murarz”.
  • Zabawa ruchowa: „Stary- Nowy Rok”, „Chodzimy jak…”, „Zamrożone figurki”.
  • Zabawa ruchowa z piłką: „Piłka tu, piłka tam”, „Kto wyżej podrzuci”.
Data dodania: 2024-09-22 23:23:31
Data edycji: 2025-01-17 23:22:26
Ilość wyświetleń: 175

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje