Dni integracyjne - zapraszamy nowe 3-latki i ich Rodziców >> szczegóły tutaj
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 5-latków

ŚWIAT PIĘCIOLATKA!

Z radością bierzemy do ręki kredki, by narysować nasz świat wesoły. Sami zakładamy buty. Jesteśmy już samodzielni. Siostra Marcelina. s. Augustyna i Pani Monika prowadzą nas radośnie ścieżkami wiedzy. Pomagają nam rozwijać skrzydła, bawią się z nami, zabierają na wycieczki i oczywiście na nasz ulubiony placu zabaw. Lubimy spędzać czas w Przedszkolu, bo jest wesoło, mamy tutaj kolegów i poznajemy cały piękny świat.

 

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 

ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

godz. 11.00 - 11.30

godz. 13.00 - 13.30

wtorek

   

środa

taniec

j. angielski

godz.13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 11.00 - 12.00

godz. 14.00 - 14.30

piątek

gimnastyka

rytmika

j. angielski

godz. 10.40 - 11.10

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 5 – latków,

Czerwiec 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP.

 

1.Lato czas zabawy

  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw w obserwowanych przedmiotach
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania wprowadzonych drukowanych małych i wielkich liter, ćwiczenia w czytaniu krótkich wyrazów
  • Wdrażanie do okazywania szacunku innym ludziom, zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka
  • Kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności innych 
  1. Kolorowe lato
  • Poznanie cech charakterystycznych lata
  • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas letnich zabaw
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa przyrodniczego
  • Kształtowanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym, przybliżenie pracy pszczelarza
  • Wdrażanie do planowania pracy, komponowania na całej powierzchni kartki
  • Nabywanie umiejętności posługiwania się urządzeniami tj.: robot edukacyjny, tablica multimedialna
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie wyjazdów i wycieczek

 

  1. Żegnamy przedszkole
  • Poznawanie środowiska naturalnego morza (wybranych roślin i zwierząt)
  • Wdrażanie do zgodnej współpracy w zespole
  • Rozwijanie umiejętności oceny zachowania bohaterów i określania morału baśni
  • Rozwijanie uzdolnień i talentów poprzez udział w pokazach, turniejach i konkursach
  • Poznawanie nowych technik plastycznych
  • Ćwiczenie spostrzegania wzrokowego
  • Kształtowanie pamięci muzycznej i ruchowej
  • Rozwijanie inwencji twórczej  
  1. Do widzenia !
  • Wzbogacanie wiedzy na temat sposobów podróżowania i środków lokomocji
  • Doskonalenie percepcji słuchowej, ćwiczenie słuchu fonematycznego
  • Doskonalenie umiejętności odczytywania informacji zakodowanej w symbolach
  • Utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia
  • Poznawanie sposobów właściwego zachowania się w czasie burzy
  • Doskonalenie wyobraźni przestrzennej, orientacji w schemacie ciała
  • Uwrażliwienie na rejestry muzyczne – dźwięki wysokie i niskie
  • Wdrażanie do porządkowania miejsca pracy i zabawy 

Matematyczne

  • Utrwalenie symboli graficznych cyfr w zakresie 0-9, tworzenie z nich liczb od 0-10 i więcej
  • Kształtowanie umiejętności porządkowania według wielkości malejącej/rosnącej
  • Tworzenie kompozycji z figur geometrycznych

Ruchowe

  • „Zapamiętaj swoją parę”, Przejście przez ulicę” – orientacyjno-porządkowe
  • „Ode mnie do Ciebie”, „Kto pierwszy przerzuci woreczek za linię” – z elementem rzutu
  • „Po wąskiej dróżce” – z elementem równowagi
  • „Szczur” – z elementem podskoku
  • „Samochody”, „Dogoń swoją parę” – zabawy bieżne
  • „Wyścig przez tunel” – zabawa z elementem czworakowania

 

Data dodania: 2024-09-22 23:23:31
Data edycji: 2025-06-25 09:35:08
Ilość wyświetleń: 372

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje