Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 5-latków

ŚWIAT PIĘCIOLATKA!

Z radością bierzemy do ręki kredki, by narysować nasz świat wesoły. Sami zakładamy buty. Jesteśmy już samodzielni. Siostra Marcelina. s. Augustyna i Pani Monika prowadzą nas radośnie ścieżkami wiedzy. Pomagają nam rozwijać skrzydła, bawią się z nami, zabierają na wycieczki i oczywiście na nasz ulubiony placu zabaw. Lubimy spędzać czas w Przedszkolu, bo jest wesoło, mamy tutaj kolegów i poznajemy cały piękny świat.

 

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 

ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

godz. 11.30 - 12.00

godz. 13.00 - 13.30

wtorek

szachy

godz.13.00 - 13.30

środa

taniec

j. angielski

godz.13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 10.00 - 11.00

godz. 14.00 - 14.30

piątek

gimnastyka

rytmika

j. angielski

godz. 10.40 - 11.10

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 5 – latków,

Grudzień 2024

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP.

 

1.Temat: Nadchodzi zima

  • wprowadzenie pojęć troskliwość, współpraca,
  • doskonalenie syntezy fonemowo-logotomowej i logotomowo –fonemowej oraz morfemowej,
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • kształcenie umiejętności posługiwania się robotami edukacyjnymi GeniBot,
  • doskonalenie umiejętności wyodrębniania wyrazów w zdaniu, oraz głosek w nagłosie i wygłosie wyrazów,
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;

2.Temat: Coraz zimniej

  • rozwijanie aktywności artystycznej, wdrażanie do występowania na scenie,
  • przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu, uwrażliwienie na potrzeby drugiego człowieka,
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
  • zachęcanie do zabaw badawczych, wyciągania wniosków z własnych obserwacji,
  • kształcenie umiejętności czytania globalnego krótkich wyrazów.

3.Temat: Świąteczne przygotowania

  • kształcenie umiejętności przewidywania następstw zdarzeń,
  • zachęcanie do wyrażania swoich emocji podczas zabaw z dramą,
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych- kreślenie linii, szlaczków, znaków literopodobnych zgodnie z podanym kierunkiem,
  • zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych, rytmicznych i tanecznych,
  • kształcenie wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka poprzez udział w akcjach charytatywnych,
  • kształcenie umiejętności podpisywania prac swoim imieniem,

4.Temat : Wesołych Świąt

  • zachęcanie do budowania krótkich wypowiedzi dotyczących wysłuchanego utworu,
  • wdrożenie do poszanowania tradycji i zwyczajów Bożonarodzeniowych- śpiewnie kolęd i pastorałek, przedstawienie jasełek,
  • usprawnianie pracy narządów mowy,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad kulturalnego zachowania się ,stosowania zwrotów grzecznościowych ,
  • kształcenie umiejętności dbania o ład i porządek w otoczeniu,
  • wdrażanie do estetycznego wykonywania prac plastyczno-technicznych,
  • usprawnianie motoryki dużej oraz motoryki małej rąk.

Matematyczne:

  • rozwijanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 4, 5w znaczeniu kardynalnym i porządkowym;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

  •  posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w

  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości

  • zachęcanie do zabaw doskonalących umiejętność kodowania,

  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 5.

 Ruchowe :

  • „Ptaki” – zabawa ruchowa z wymachem ramion,
  • „Pomocnicy św. Mikołaja” – zabawa ruchowa z elementem rzutu i łapania,
  • „LA –raspa” – zabawa muzyczno-ruchowa wg. Batii Strauss,
  • „Dzieci do domu” ,”Zupa warzywna” – zabawa orientacyjno-porządkowa;
  • „Sarenki i dzieci”, „Mój przyjaciel pies” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania;
  • zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr7,8.
Data dodania: 2024-09-22 23:23:31
Data edycji: 2024-12-04 08:40:09
Ilość wyświetleń: 138

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje