Trwa rekrutacja dzieci do przedszkola na rok 2025/2026! Więcej informacji w zakładce Rodzic >> Rekrutacja. Zapraszamy!
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 5-latków

ŚWIAT PIĘCIOLATKA!

Z radością bierzemy do ręki kredki, by narysować nasz świat wesoły. Sami zakładamy buty. Jesteśmy już samodzielni. Siostra Marcelina. s. Augustyna i Pani Monika prowadzą nas radośnie ścieżkami wiedzy. Pomagają nam rozwijać skrzydła, bawią się z nami, zabierają na wycieczki i oczywiście na nasz ulubiony placu zabaw. Lubimy spędzać czas w Przedszkolu, bo jest wesoło, mamy tutaj kolegów i poznajemy cały piękny świat.

 

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 

ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

godz. 11.00 - 11.30

godz. 13.00 - 13.30

wtorek

   

środa

taniec

j. angielski

godz.13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 11.00 - 12.00

godz. 14.00 - 14.30

piątek

gimnastyka

rytmika

j. angielski

godz. 10.40 - 11.10

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 5 – latków,

Kwiecień 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP.

 

Czy to już wiosna?

  • Wdrażanie do obowiązków domowych – nauka nakrywania do stołu; przypomnienie zasad savoir-vivre’u obowiązujących przy przyjmowaniu gości
  • Ćwiczenia grafomotoryczne kształtujące precyzję ruchów
  • Ćwiczenia rozwijające myślenie kreatywne, wyobraźnię przestrzenną i umiejętności konstrukcyjne
  • Tworzenie gry „ściganki” - rozwijanie kreatywności i pomysłowości dzieci
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo -skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych
  • Wdrażanie do prezentowania swoich umiejętności na scenie – udział w konkursach

Wielkanoc 

  • Utrwalenie wiadomości o elementach tradycji i o symbolach religijnych czasu Triduum Paschalnego i Wielkiej Nocy
  • Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych
  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech postaci)
  • Przygotowanie do nauki pisania – kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo-ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków literopodobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia

Z kulturą za pan brat 

  • Ćwiczenia w uprzejmym zwracaniu się do siebie, w używaniu zwrotów grzecznościowych
  • Rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
  • Zwracanie uwagi na doprowadzanie zaczętej pracy do końca i sprzątanie po pracy
  • Kształtowanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni
  • Kształtowanie zainteresowań architekturą – zabawy konstrukcyjne
  • Wdrażanie do odpowiedniego zachowania się w kinie, teatrze, muzeum
  • Wprowadzenie litery F, f - wyróżnianie litery wśród innych

Ekokulturalni to my

  • Kształtowanie u dzieci przekonania poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią
  • Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczenia środowiska naturalnego
  • Zachęcanie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne
  • Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie
  • Wdrażanie do odpowiedniego zachowania się podczas wycieczek
  • Rozwijanie pamięci słuchowej i logicznego myślenia

Matematyczne

  • Wprowadzenie liczby 9 - utrwalenie umiejętności liczenia w zakresie 9 i używania liczebników porządkowych
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów w zbiorze
  • Doskonalenie umiejętności kodowania i dekodowania
  • Ćwiczenia w rozwiązywaniu prostych zadań z treścią.

Ruchowe

Wiosenny deszczyk – zabawa orientacyjno-porządkowa

Koniki, Zajączki – zabawy bieżne

Złodziej jajek – gra zespołowa

Taczki – zabawa ćwicząca siłę obręczy barkowej

Nie wpadnij do kałuży – zabawa z elementem równowagi

Rakieta, Króliki – zabawy z elementem skoku

Data dodania: 2024-09-22 23:23:31
Data edycji: 2025-04-13 22:42:08
Ilość wyświetleń: 309

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje