Trwa rekrutacja dzieci do przedszkola na rok 2025/2026! Więcej informacji w zakładce Rodzic >> Rekrutacja. Zapraszamy!
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 5-latków

ŚWIAT PIĘCIOLATKA!

Z radością bierzemy do ręki kredki, by narysować nasz świat wesoły. Sami zakładamy buty. Jesteśmy już samodzielni. Siostra Marcelina. s. Augustyna i Pani Monika prowadzą nas radośnie ścieżkami wiedzy. Pomagają nam rozwijać skrzydła, bawią się z nami, zabierają na wycieczki i oczywiście na nasz ulubiony placu zabaw. Lubimy spędzać czas w Przedszkolu, bo jest wesoło, mamy tutaj kolegów i poznajemy cały piękny świat.

 

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 

ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

godz. 11.00 - 11.30

godz. 13.00 - 13.30

wtorek

   

środa

taniec

j. angielski

godz.13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 11.00 - 12.00

godz. 14.00 - 14.30

piątek

gimnastyka

rytmika

j. angielski

godz. 10.40 - 11.10

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 5 – latków,

Maj 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP.

 

1.Temat: Książka- mój przyjaciel.

  • Kształtowanie szacunku do książek.
  • Poznawanie różnych rodzajów książek.
  • Poznawanie świata różnymi zmysłami.
  • Rozwijanie motoryki małej.
  • Poznanie pojęć: autor, ilustrator, drukarz, księgarnia, biblioteka, czytelnik.
  • Nazywanie podstawowych instrumentów muzycznych.
  • Rozwijanie umiejętności śpiewu -wdrażanie do występu na scenie przed publicznością.

2.Temat: Baśnie, bajki, legendy.

  • Poznanie pojęć- morał.
  • Poznanue różnych rodzajów literatury dziecięcej.
  • Wprowadzenie litery Ł, ł.
  • Rozwijanie wyobraźni i spostrzegawczości.
  • Czytanie globalne wyrazu: łapa.
  • Rozwijanie pamięci muzycznej.
  • Poznanie świata przyrosy poprzez działanie i obserwacje.

3.Temat: Rodzina razem się trzyma.

  • Kształtowanie umiejętności wyrażania miłości wobec członków swojej najbliższej rodziny.
  • Kształtowanie umiejętności aktorskich-praca z rewkwizytem, ruch sceniczny, włściwa artkulacja tekstu.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Ćwiczenie wyodrębniania wyrazów w zdaniu.
  • Rozwijanie umiejętności dbania o estetykę wykonywanych prac plastycznych.
  • Przypomnienie kroków podstawowych tańców klasycznych -  prezentacja swoich umiejętności podczas przedstawienia dla rodziców.

4.Temat : Ja i moi bliscy.

  • Kształtowanie wartości jaką jest miłość do członków swojej najbliższej rodziny.
  • Czytanie globalne wyraz ow: tata, mama, brat, siostra.
  • Kształtowanie poczucia obowiązku.
  • Budowanie dodrych relacji społeczności  przedszkolnej  - udział w zabawach integracyjnych wszystkich grup przedszkolnych.

Matematyczne:

  • Rozwijanie pamięci słuchowej i logicznego myślenia.
  • Przewidywanie następstw wydarzeń.
  • Wprowadzenie liczby 0.
  • Poznanie liczby 10 w aspektach kardynalnym i porządkowym.
  • Rozwijanie umiejętności sprawnego liczenia.
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się monetami i banknotami.
  • Wprowadzenie liczby 10.

Ruchowe:

  • Zabawa orientacyjno- porządkowa: „Na półce z książkami”, „Olbrzym i krasnoludki”
  • Zabawa bieżna: „Stos mądrości”.
  • Zabawa ruchowa z elementami czworakowania: „Mała myszka”, „Kopciuszek”.
  • Zabawa ruchowa z elementami podskoku: „Szyjemy stroje”, „Raz, dwa, trzy”.
  • Zabawa ruchowa: „Podaj dalej”, „Książeczki na półeczki”.
  • Zabawa ruchowa z piłką: „Piłka tu, piłka tam”, „Zrób tyle ile słyszysz”.
Data dodania: 2024-09-22 23:23:31
Data edycji: 2025-05-11 23:48:52
Ilość wyświetleń: 345

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje