Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 5-latków

ŚWIAT PIĘCIOLATKA!

Z radością bierzemy do ręki kredki, by narysować nasz świat wesoły. Sami zakładamy buty. Jesteśmy już samodzielni. Siostra Marcelina. s. Augustyna i Pani Monika prowadzą nas radośnie ścieżkami wiedzy. Pomagają nam rozwijać skrzydła, bawią się z nami, zabierają na wycieczki i oczywiście na nasz ulubiony placu zabaw. Lubimy spędzać czas w Przedszkolu, bo jest wesoło, mamy tutaj kolegów i poznajemy cały piękny świat.

 

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 

ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

godz. 11.00 - 11.30

godz. 13.00 - 13.30

wtorek

   

środa

taniec

j. angielski

godz.13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 11.00 - 12.00

godz. 14.00 - 14.30

piątek

gimnastyka

rytmika

j. angielski

godz. 10.40 - 11.10

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze dla grupy 5 – latków,

Czerwiec 2025

Na podstawie Programu Wychowania Przedszkolnego Planeta dzieci, Wyd. WSiP.

 

1.Lato czas zabawy

  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw w obserwowanych przedmiotach
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania wprowadzonych drukowanych małych i wielkich liter, ćwiczenia w czytaniu krótkich wyrazów
  • Wdrażanie do okazywania szacunku innym ludziom, zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka
  • Kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności innych 
  1. Kolorowe lato
  • Poznanie cech charakterystycznych lata
  • Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas letnich zabaw
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa przyrodniczego
  • Kształtowanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym, przybliżenie pracy pszczelarza
  • Wdrażanie do planowania pracy, komponowania na całej powierzchni kartki
  • Nabywanie umiejętności posługiwania się urządzeniami tj.: robot edukacyjny, tablica multimedialna
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie wyjazdów i wycieczek

 

  1. Żegnamy przedszkole
  • Poznawanie środowiska naturalnego morza (wybranych roślin i zwierząt)
  • Wdrażanie do zgodnej współpracy w zespole
  • Rozwijanie umiejętności oceny zachowania bohaterów i określania morału baśni
  • Rozwijanie uzdolnień i talentów poprzez udział w pokazach, turniejach i konkursach
  • Poznawanie nowych technik plastycznych
  • Ćwiczenie spostrzegania wzrokowego
  • Kształtowanie pamięci muzycznej i ruchowej
  • Rozwijanie inwencji twórczej  
  1. Do widzenia !
  • Wzbogacanie wiedzy na temat sposobów podróżowania i środków lokomocji
  • Doskonalenie percepcji słuchowej, ćwiczenie słuchu fonematycznego
  • Doskonalenie umiejętności odczytywania informacji zakodowanej w symbolach
  • Utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia
  • Poznawanie sposobów właściwego zachowania się w czasie burzy
  • Doskonalenie wyobraźni przestrzennej, orientacji w schemacie ciała
  • Uwrażliwienie na rejestry muzyczne – dźwięki wysokie i niskie
  • Wdrażanie do porządkowania miejsca pracy i zabawy 

Matematyczne

  • Utrwalenie symboli graficznych cyfr w zakresie 0-9, tworzenie z nich liczb od 0-10 i więcej
  • Kształtowanie umiejętności porządkowania według wielkości malejącej/rosnącej
  • Tworzenie kompozycji z figur geometrycznych

Ruchowe

  • „Zapamiętaj swoją parę”, Przejście przez ulicę” – orientacyjno-porządkowe
  • „Ode mnie do Ciebie”, „Kto pierwszy przerzuci woreczek za linię” – z elementem rzutu
  • „Po wąskiej dróżce” – z elementem równowagi
  • „Szczur” – z elementem podskoku
  • „Samochody”, „Dogoń swoją parę” – zabawy bieżne
  • „Wyścig przez tunel” – zabawa z elementem czworakowania

 

Data dodania: 2024-09-22 23:23:31
Data edycji: 2025-06-25 09:35:08
Ilość wyświetleń: 400

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje