Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Grupa 4-latków

Grupa 4-latków liczy 14 dzieci: 6 dziewczynek i 8 chłopców. Dziećmi opiekują się p. Magda i s. Barbara. Dzieci chętnie uczestniczą do przedszkola już drugi rok. Nasze 4-latki są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno podczas zabaw jak i zajęć. Przedszkolaki bardzo lubią wszelkiego rodzaju prace plastyczne. Wspólnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie przedszkolnej. Starają się być samodzielne i koleżeńskie – pięknie pomagają sobie nawzajem. Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi, spacerami, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. W naszej grupie edukacja łączy się z zabawą, przez co dzieci chętnie zdobywają nowe wiadomości i umiejętności.

 

RAMOWY PLAN DNIA

  •   6.30 - 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  •   8.15 - 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  •   8.30 - 9.00 Śniadanie
  •   9.00 - 9.15 Modlitwa w kaplicy
  •   9.15 - 9.45 Zajęcia dydaktyczne
  •   9.45 - 10.30 Zabawy dowolne w sali
  • 10.30 - 10.45 Drugie śniadanie
  • 10.45 - 11.45 Spacer, zabawy na placu zabaw,
  • 11.45 - 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 - 12.30 Obiad
  • 12.30 - 13.00 Odpoczynek
  • 13.00 - 14.30 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 14.30 - 15.00 Podwieczorek
  • 15.00 - 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw.

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

szachy

taniec

godz. 9.00 - 9.30

godz. 12.30 - 13.00

godz. 14.00 - 14.20

wtorek

   

środa

j. angielski

taniec

godz. 14.00 - 14.20

godz. 14.20 - 14.40

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 10.00 - 11.00

godz. 14.30 - 14.50

piątek

gimnastyka

j.angielski

rytmika

godz. 10.20 - 10.40

godz. 14.00 - 14.20

godz. 14.20 - 14.40

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w grupie 4-latków,

Październik 2025 r.

na podstawie programu „Drużyna Marzeń”. Wydawnictwo WSiP

 

Tydzień 1: Jesień w sadzie

  • Poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią,
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
  • Kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • Kształcenie wrażliwości i pamięci słuchowej,
  • Poznanie niektórych sposobów przechowywania żywności,
  • Rozwijanie sprawności manualnej,
  • Kształtowanie umiejętności stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej.

Tydzień 2: Jesień w ogrodzie

  • Rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw,
  • Doskonalenie orientacji w przestrzeni,
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • Tworzenie zdrobnień i zgrubień od nazw warzyw,
  • Rozwijanie współpracy,
  • Rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • Rozwijanie umiejętności zauważania rytmów i ich odtwarzanie,
  • Poznanie niektórych właściwości warzyw,
  • Doskonalenie umiejętności pracy w parach,
  • Kształtowanie poczucia „pulsu” w muzyce,
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw (skóra, pestki, miąższ).

Tydzień 3: Jesienny krajobraz

  • Odróżnienie środowiska parku i lasu,
  • Poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z ptakami,
  • Doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • Rozwijanie świadomości fonologicznej,
  • Rozwijanie samodzielności,
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • Określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo,
  • Utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie,
  • Rozwijanie słuchu muzycznego, percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej.

Tydzień 4: Deszczowa pogoda

  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami,
  • Rozwijanie umiejętności określania emocji,
  • Poznanie znaczenie słowa szaruga,
  • Przygotowanie do umiejętności czytania i pisania,
  • Ćwiczenie i podawanie nazw kierunków w przestrzeni,
  • Utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie,
  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • Doskonalenie umiejętności pracy w parach.

Zabawy ruchowe:

  • Zabawy ruchowe: „Jedziemy pociągiem”, „W kształcie koła”, „Fotelik”, „Rośniemy jak groch”, „Warzywny rytm”.
  • Zabawy ruchowe w parach: „Podaj jabłko”, „Podaj warzywo”.
  • Zabawy ruchowo- słuchowe: „Gruszki i jabłka”, „Graj tak jaki ja”, „Tańcowała jesień”.
  • Zabawy orientacyjno- porządkowe: „Autobus”, „Jesienny spacer”, „Dwa jabłka”, „Orzechy dla wiewiórki”.
  • Zabawy ruchowo- naśladowcze: „Lecą liście z drzew”.
  • Zabawy bieżne: „Do koszyka”, „Uciekamy przed groszkiem”, „Deszcz i deszczyk”.
  • Zabawy ruchowe z elementami rzutu: „Po jednej cebuli”, „Kasztan do domku”.
Data dodania: 2025-09-07 22:12:00
Data edycji: 2025-10-08 18:03:58
Ilość wyświetleń: 84

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje