Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Grupa 5-latków

Grupa 5-latków

Jesteśmy grupą 5-latków. W naszej grupie jest 7 dziewczynek i 6 chłopców. Nasze wychowawczynie to pani Ewa i siostra Dominika.

Dzień rozpoczynamy poranną gimnastyką. Po śniadaniu, na zajęciach słuchamy opowiadań i wierszy, utrwalamy literki, liczymy, rysujemy, wycinamy. Z zapałem poznajemy świat i uczymy się wielu ciekawych i mądrych rzeczy. Chętnie też uczestniczymy w zajęciach dodatkowych. Codziennie wychodzimy na spacer lub bawimy się na placu zabaw.

Odpoczywając po pysznym obiedzie słuchamy muzyki relaksacyjnej, bajek, opowiadań. Chętnie pełnimy obowiązki dyżurnego. Dbamy o porządek w sali, łazience i  szatni.

Codziennie wspólnie modlimy się w kaplicy zakonnej, czytamy opowiadania biblijne. Idąc na spacer czasem odwiedzamy Pana Jezusa w kaplicy Adoracji Najświętszego Sakramentu.

Bardzo lubimy słuchać czytanych na głos książek. Za jakiś czas sami staniemy się czytelnikami. Mamy też czas na wspólną rozmowę i zabawę. Lubimy budować z klocków, rysować, śpiewać, grać w planszówki i rozwiązywać ciekawe zadania.

Każdy dzień w przedszkolu przynosi wiele radosnych chwil i niespodzianek.

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

 

ZAJĘCIA DODATKOWE:

 

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

taniec

j. angielski

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 - 14.00

wtorek

szachy

godz.13.00 - 13.30

środa

j. angielski

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

taniec

plastyka

rytmika

godz. 10.30 - 11.00

godz. 11.00 - 12.00

godz. 13.30 - 14.00

piątek

gimnastyka

rytmika

godz. 11.10 - 11.40

godz. 13.30 - 14.00

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w grupie 5-latków,

PAŹDZIERNIK 2022

 na podstawie programu „Planeta dzieci. Pięciolatek”

Wydawnictwo WSiP

 

Idzie jesień przez świat

  • Wprowadzenie pojęcia: piękno przyrody
  • Kształtowanie pojęć związanych ze zjawiskami przyrodniczymi, dokonywanie obserwacji przyrodniczych, dostrzeganie piękna w najbliższym otoczeniu
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczek i wyjść poza teren przedszkola
  • Nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności i umiejętności budowania więzi przyjacielskich
  • Nauka piosenki „Malowała jesień” – rozwijanie poczucia rytmu, ćwiczenie pamięci i uwagi
  • Rozwijanie sprawności motorycznej i wdrażanie do współdziałania w zespole
  • Wprowadzenie litery M, m, kształtowanie słuchu fonematycznego i spostrzegawczości słuchowej i ruchowej

 Jesienna przyroda

  • Poznawanie warunków życia wybranych gatunków zwierząt
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy, budzenie wrażliwości na piękno przyrody
  • Doskonalenie percepcji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
  • Wprowadzenie litery L,l
  • Rozwijanie umiejętności i sprawności manualnych w trakcie wykonywania prac plastyczno-technicznych

Koszyk Pani Jesieni

  • Poznanie wartości pracowitości i jej znaczenia w życiu człowieka i zwierząt, rozumienie znaczenia pojęcia plon
  • Rozumienie potrzeby i celów uprawiania roślin przez człowieka
  • Rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych, rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa)
  • Wprowadzenie liter T, t
  • Poznawanie gatunków owoców, porównywanie ich wyglądu, miejsca pochodzenia, ciężaru, kształtu itp.
  • Poszerzanie wiedzy na temat wybranych środowisk i ich charakterystycznej roślinności, oglądanie albumów, książek, prezentacji multimedialnych

Skarby jesieni

  •  Rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu
  • Poznanie roli darów jesieni w życiu człowieka i zwierząt, nazywanie przetworów jesiennych, promowanie zdrowego stylu odżywiania się
  • Kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
  • Wdrażanie do samodzielności i odpowiedzialności poprzez przygotowanie stolików do posiłków oraz przyborów do zajęć, sprzątanie po posiłkach, zajęciach, rozszerzanie zadań dyżurnego
  • Poznanie liter I,i, doskonalenie umiejętności wyróżniania głoski i w nagłosie wyrazów
  • Różnicowanie głosek o, a, m, l, t, i,  wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie

Pojęcia matematyczne

  • Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów oraz doliczania i odejmowania
  • Posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, w, obok, nad, pod, przed, za, między
  • Poznanie liczb 1, 2 w znaczeniu kardynalnym i porządkowym
  • Porównywanie liczebności zbiorów, kształtowanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo
  • Kształtowanie myślenia logicznego w zabawach z kodowaniem

Zabawy ruchowe

  • „Pasieka i pszczoły” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Jak śliwka w kompot” – zabawa ruchowa z elementem rzutu
  • „Jesienne zabawy z muzyką” – zabawy muzyczno-ruchowe przy melodii „Czardasz” V. Montiego
  • Idziemy po skarby jesieni” – zabawa ruchowa z elementem skłonu, czworakowania i podskoku
  • zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 3 i 4
  • „1 jabłko i 2 gruszki” – zabawa orientacyjno-porządkowa

Działania religijne

  • Wspólna modlitwa przed posiłkiem i w kaplicy
  • Udział w katechezie, słuchanie fragmentów Pisma Świętego
  • Przybliżenie wiedzy na temat aniołów, świętowanie Dnia Anioła Stróża;
  • Udział we wspólnej modlitwie różańcowej w kaplicy zakonnej

Opracowała: Ewa Krzywkowska

 

Data dodania: 2022-09-04 09:14:27
Data edycji: 2022-10-06 19:43:05
Ilość wyświetleń: 63

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje