Trwa rekrutacja dzieci do przedszkola na rok 2024/2025! Więcej informacji w zakładce Rodzic >> Rekrutacja. Zapraszamy!
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

Grupa 6-latków

Jesteśmy grupą dzieci 6-letnich i w przyszłym roku idziemy do szkoły. Naszą wychowawczynią jest s. Marcelina.

Każdego dnia odkrywamy nasze przedszkole, do którego przychodzimy z wielką radością. Miło spędzamy czas w naszej kolorowej sali, bawiąc się w kącikach zainteresowań. Jesteśmy twórczymi, dociekliwymi i bardzo pomysłowymi przedszkolakami.

Ten rok będzie dla nas wielkim wyzwaniem, ponieważ wkraczamy w świat liter i cyfr, aby dobrze przygotować do roli pierwszoklasisty. Pomocne w tym zakresie będzie wykonywanie zadań w kartach pracy „Planeta dzieci” oraz zajęcia z Glottodydaktyki. Dużo radości sprawiają nam spacery i zabawy na placu przedszkolnym, gdzie rozładowujemy pokłady naszej energii. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, chętnie odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej lub bajek.

 

 

RAMOWY PLAN DNIA

 

  • 6.30 – 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy dowolne
  • 8.15 – 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 – 9.00 Śniadanie
  • 9.00 – 10.20 Zajęcia dydaktyczne I i II z przerwą na zabawę
  • 10.20 – 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 – 11.50 Spacer lub zabawy na przedszkolnym placu zabaw, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne
  • 11.50 – 12.00 Przygotowanie do obiadu
  • 12.00 – 12.30 Obiad
  • 12.30 – 13.00 Odpoczynek, czytanie Pisma Świętego w kaplicy
  • 13.00 – 15.00 Praca indywidualna, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne, przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.30 Podwieczorek
  • 15.30 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

taniec

j. angielski

godz. 10.00 -10.30

godz. 13.00 - 13.30

godz. 13.30 -14.00

wtorek

szachy

godz.13.30 - 14.00

środa

j. angielski

godz. 13.30 - 14.00

czwartek

plastyka

taniec

rytmika

 godz. 11.00 -12.00

godz. 10.20 -10.50

 godz. 14.00 - 14.30

piątek

rytmika

godz. 13.30 - 14.00

 

 

PLAN  PRACY  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ dla grupy 6-latków

KWIECIEŃ 2024

 

Temat tygodnia: Szanujemy ludzi, rzeczy i przyrodę

  • Wprowadzenie pojęcia szacunek odnoszącego się do osób, przedmiotów, zwierząt, miejsc uznawanych za ważne; kształtowanie postawy poszanowania przez rozwijanie umiejętności okazywania szacunku osobom, przedmiotom, zwierzętom w najbliższym otoczeniu; uświadamianie znaczenia właściwego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach.
  • Wprowadzenie liter f, F; rozwijanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; uwrażliwianie na walory estetyczne dzieł malarskich.
  • Wprowadzenie pojęcia koncert; rozwijanie myślenia logicznego i wrażliwości słuchowej; kształtowanie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; uświadamianie roli właściwego zachowania się podczas koncertów w zależności od rodzaju muzyki i miejsca.
  • Poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia scenariusz, scenarzysta; rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i tworzenia opowiadania; uświadamianie konieczności kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej.

 

Temat tygodnia: Jestem Kulturalny

  • Poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia scenariusz, scenarzysta; rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i tworzenia opowiadania; uświadamianie konieczności kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej.
  • Wzbogacanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z teatrem: aktor, scenografia, kukiełka, marionetka, scena itp.; rozwijanie umiejętności czytania; rozwijanie logicznego myślenia; budowanie zespołu przez podejmowanie wspólnych działań.
  • Wprowadzenie cyfry 9; poszerzanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie logicznego myślenia; stwarzanie okazji do koncentrowania uwagi na osobach i kierowanych przez nie poleceniach.
  • Poznanie tekstu i melodii „Piosenki lalkarza”; rozwijanie słuchu muzycznego dzieci; kształtowanie umiejętności różnicowania kierunku linii melodycznej; uświadamianie znaczenia muzeów dla tradycji i kultury.
  • Poznanie prostych sposobów samodzielnego wykonania zabawek; wprowadzenie pojęcia etnograf; kształtowanie sprawności manualnej podczas działania; rozwijanie kreatywności i samodzielności dzieci w planowaniu i realizacji założeń; uświadamianie znaczenia szacunku jako wartości do budowania właściwych relacji w grupie.

 

Temat tygodnia: Książka – Mój przyjaciel

  • wprowadzenie pojęcia wiedza rozumianego jako wartość i warunek rozwoju każdego człowieka; poznanie różnych źródeł zdobywania wiedzy; kształtowanie umiejętności budowania logicznych i poprawnych wypowiedzi; dawanie możliwości samodzielnego zdobywania wiedzy przez dzieci
  • wprowadzenie i tworzenie pojęć księgarnia, antykwariat; rozwijanie logicznego myślenia przez wskazywanie podobieństw i różnic pomiędzy pojęciami; uświadamianie konieczności dbania o książki i właściwego sposobu korzystania z nich
  • wprowadzenie cyfry 0; rozwijanie umiejętności kodowania znakami czynności matematycznych; rozwijanie umiejętności dokonywania obserwacji i zapisywania jej wyników; dostrzeganie zmian w środowisku przyrodniczym w związku z porą roku; dawanie możliwości do współdziałania i samodzielnego zdobywania wiedzy
  • osłuchanie z „Piosenką o książkach”, nauka słów i melodii; kształtowanie sprawności, zwinności i szybkości dzieci; uświadamianie roli biblioteki jako miejsca rozwijania swoich zainteresowań i wiedzy
  • zapoznanie ze sposobem wykonania zakładki; kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas wykonywania ruchów precyzyjnych; dawanie możliwości poznawania elementów środowiska przyrodniczego i samodzielnego zdobywania wiedzy o nim; uświadamianie własnej odrębności i wzmacnianie poczucia własnej wartości.

 

Temat tygodnia: Baśnie, bajki i legendy

  • wprowadzenie pojęcia legenda; rozwijanie umiejętności planowania działań w celu zdobycia wiadomości i wykonania zadań; rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci; uświadamianie znaczenia zespołu w zdobywaniu i gromadzeniu nowych doświadczeń
  • zapoznanie z literami ł, Ł; poznanie pracy pisarza i poety; rozwijanie słownika czynnego dzieci; ćwiczenie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci
  • wprowadzenie liczby 10; kształtowanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu oraz zapisywaniu czynności matematycznych za pomocą cyfr i znaków; rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci; uświadamianie przebiegu procesu tworzenia książki i ilości pracy włożonej w jej powstanie
  • wprowadzenie figur tańca do utworu „King of the fairies”; uświadomienie wielu możliwości poznania tekstów literackich (książka papierowa, e-książka, audiobook); rozwijanie umiejętności planowania działania; rozumienie znaczenia współpracy dla osiągnięcia zamierzonego celu
  • kształtowanie sprawności manualnej dzieci; zapoznanie ze sposobem robienia ciekawego materiału plastycznego (rosnące farby); zachęcanie do dzielenia się doświadczeniami z innymi; budzenie poczucia własnej wartości; rozumienie znaczenia współpracy w celu osiągnięcia zamierzonego celu.

 

 

Data dodania: 2023-09-03 16:24:28
Data edycji: 2024-04-14 19:06:20
Ilość wyświetleń: 278

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje