OBECNIE TRWA REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA na nowy rok szkolny 2021/2022

Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Grupa 4-latków

Grupa 4-latków

Nasza grupa liczy  11 dziewczynek i 7chłopców.  Naszą wychowawczynią jest p. Kasia i p. Madzia.  Czterolatki chodzą do przedszkola drugi rok, więc coraz lepiej się znają i nawiązują przyjaźnie. 4-latki przychodzą do przedszkola bardzo chętnie i uczestniczą w różnych zabawach i zajęciach. Bardzo lubią wykonywać prace plastyczne z zastosowaniem różnych technik. Wiele radości sprawia im nauka tańców oraz śpiewanie piosenek. Dziewczynki lubią zabawę w kąciku kuchennym, a chłopcy tworzą piękne budowle z klocków i bawią się w „majsterkowicza”. Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia. 4-latki starają się być miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała.

 

RAMOWY PLAN DNIA

  •   6.30 - 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy  wg indywidualnych potrzeb dzieci
  •   8.15 - 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  •   8.30 - 9.00 Śniadanie
  •   9.00 - 9.30 Modlitwa w kaplicy, zajęcia dydaktyczne
  •   9.30 - 10.15 Zabawy dowolne w sali
  • 10.15 - 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 - 11.30 Spacer, zabawy na placu zabaw, przygotowanie do obiadu
  • 11.30 - 12.15 Obiad
  • 12.15 - 14.00 Leżakowanie
  • 14.00 - 14.20 Przygotowanie do podwieczorku
  • 14.20 - 14.45 Podwieczorek
  • 15.15 - 17.00 Odbiór dzieci, zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw, praca indywidualna z dziećmi.

 

Dzień tygodnia Zajęcia

Godzina

poniedziałek

katecheza

j.angielski

taniec

godz. 9.00 - 9.20

godz. 14.00 - 14.20

godz. 14.20 - 14.35

wtorek

 szachy

godz. 14.00 - 14.30

środa

j.angielski

taniec

godz. 14.00 - 14.20

godz. 14.20 - 14.35

czwartek

plastyka

rytmika

godz. 10.00 - 11.00

godz. 14.30 - 14.50

piątek

gimnastyka

godz. 10.45 - 11.05

 

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w grupie 4-latków,

 na podstawie programu „Nowa Trampolina”

 

MARZEC

1.Temat: Bawimy się kolorami

  • Odczytywanie na termometrze temperatury powietrza, wnioskowanie o związku między wyższą temperaturą a lżejszym ubiorem.
  • Rozwijanie zainteresowań artystycznych, prezentacja obrazów światowych malarzy.
  • Zapoznanie z barwami podstawowymi i pochodnymi.
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
  • Kształtowanie zdolności aktorskich przez wykonywanie improwizacji ruchowych.
  • Wdrażanie do dokładności podczas wykonywania zadań.
  • Wzbogacanie zasobu słownictwa (poznawanie i utrwalanie znaczenia pojęć: „artysta”, „malarz”, „sztaluga malarska”, „paleta”, „płótno)

2.Temat: Poznajemy instrumenty

  • Rozwijanie inwencji ruchowej poprzez dostosowanie ruchu do muzyki.
  • Doskonalenie umiejętności opisywania przedmiotów.
  • Wdrażania do zgodnego współdziałania w grupie.
  • Zapoznanie z nazwą i brzmieniem wybranych instrumentów muzycznych.
  • Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania dźwięków i wskazywania kierunku z którego pochodzą.
  • Zachęcanie do posługiwania się urządzeniami technicznymi z zachowaniem ostrożności podczas ich użytkowania.
  • Zachęcanie do uczestnictwa w ćwiczeniach ortofonicznych utrwalających prawidłową wymowę głosek.

3.Temat: Szukamy wiosny

  • Zdobywanie wiedzy na temat zmian w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania dłuższego utworu literackiego.
  • Ćwiczenie pamięci.
  • Wzbudzanie poczucia satysfakcji z bycia twórcą prac plastycznych.
  • Utrwalanie nawyku sprzątania po skończonych zajęciach.
  • Utrwalanie poznanych liter .
  • Utrwalanie myślenia logicznego przez układanie obrazków według kolejności zdarzeń.
  • Nabywanie wiedzy na temat właściwości ciał w wodzie.

 

 4.Temat : Wiosenne porządki

  • Poznawanie charakterystycznych cech nowej pory roku – wiosny.
  • Uświadamianie konieczności dostosowania ubioru do warunków zewnętrznych.
  • Wyrabianie nawyku dbałości o swoje rzeczy.
  • Poznawanie nazw wiosennych kwiatów.
  • Nabywanie umiejętności odwoływania się do nowych doświadczeń.
  • Wdrażanie do prowadzenia systematycznych obserwacji.
  • Rozwijanie zainteresowania muzyką poważną.
  • Rozwijanie umiejętności dzielenia się wiedzą.

 

Religijne:

  • Umiem odróżnić dobro od zła.
  • Czasem jest mi smutno. Jezus jest wtedy ze mną.
  • Zawsze mówię prawdę.
  • Cisza jest ważna.

 

Matematyczne

  • Utrwalanie znajomości figur geometrycznych(koło, kwadrat, trójkąt)
  • Doskonalenie umiejętności liczenia
  • Kształtowanie umiejętności określania następstwa czasu (wczoraj, dziś, jutro)
  • Dostrzeganie upływu czasu – wskazywanie co było wcześniej, a co później
  • Doskonalenie umiejętności określania logicznej kolejności zdarzeń
  • Wprowadzenie liczenia w zakresie
  • Utrwalanie znajomości określeń dotyczących położenia w przestrzeni („za”, „obok”, „nad”, „pod”)
  • Nabywanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów z użyciem określeń: „mniej o”, „więcej o”, „tyle samo”

 

Ruchowe :

  • bieżna: „Koniki”, „Przynieś piłkę”
  • z elementem równowagi: „Po wąskiej dróżce”, „Omiń kałużę!”, „Przejście po kamieniach”
  • z elementem rzutu i toczenia „Kto dalej rzucił”, „Zaganianie świnki”
  • orientacyjno-porządkowa „Wiatraczki”, „Balonik”, „Figurka”, „Zapamiętaj swoją parę”, „Zgadnij, kogo brakuje?”
  • z elementem czworakowania „Kotki w słońcu”, „Psy i koty”
  • z elementem skoku i podskoku „Głodne ptaszki”, „Wyszywanie”, „Wyścig rzędów na jednej nodze”

 

                                                                                                                          Opracowała: Katarzyna Andrzejak

 

 

Data dodania: 2020-10-17 17:55:25
Data edycji: 2021-03-07 16:39:08
Ilość wyświetleń: 500

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje