OBECNIE TRWA REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA na nowy rok szkolny 2021/2022

Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Grupa 3-latków

Grupa 3-latków

Jesteśmy grupą trzylatków, która liczy dwanaścioro dzieci w tym siedem dziewczynek i pięciu chłopców. Przedszkole jest dla nas trochę nowością, ale z radością i uśmiechem na twarzy witamy je co rano. Aktywnie poznajemy świat z p. Ewą i p. Agnieszką. Lubimy słuchać czytanych bajek, rysować, malować farbami, lepić z plasteliny, budować z klocków czy śpiewać piosenki. Poza tym bardzo lubimy sie bawić figlować i psocić. Każdego dnia stajemy się bardziej samodzielni i otwarci. Uczymy się, jak pomagać sobie nawzajem i jak żyć zgodnie w grupie. Uwielbiamy spędzać czas na świeżym powietrzu, a w szczególności na przedszkolnym placu zabaw. Wychodząc na spacery, poznajemy najbliższe otoczenie i podziwiamy otaczający nas świat przyrody.

 

RAMOWY PLAN DNIA

  • 6.30 - 8.15 Oczekiwanie na dzieci, zabawy  wg indywidualnych potrzeb dzieci
  • 8.15 - 8.30 Poranne ćwiczenia, przygotowanie do śniadania
  • 8.30 - 9.00 Śniadanie
  • 9.00 - 9.30 Modlitwa w kaplicy, zajęcia dydaktyczne
  • 9.30 - 10.15 Zabawy dowolne w sali
  • 10.15 - 10.30 Drugie śniadanie
  • 10.30 - 11.30 Spacer, zabawy na placu zabaw, przygotowanie do obiadu
  • 11.30 - 12.15 Obiad
  • 12.15 - 14.00 Leżakowanie
  • 14.00 - 14.30 Przygotowanie zajęć dodatkowych
  • 14.30 - 14.50 Zajęcia dodatkowe
  • 14.50 – 15.00 Przygotowanie do podwieczorku
  • 15.00 – 15.15 Podwieczorek
  • 15.15 – 17.00 Odbiór dzieci, zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw, praca  indywidualna z dziećmi

 

Dzień tygodnia

Zajęcia

Godzina

poniedziałek

taniec

j.angielski

godz. 14.00 - 14.20

godz. 14.20 - 14.35

wtorek

szachy

godz.14.30 - 15.00

środa

taniec

j.angielski

 

godz. 14.00 - 14.20

godz. 14.20 -14.35

czwartek

plastyka

rytmika

 godz. 9.00 - 10.00

godz. 14.50 - 15.05

piątek

 gimnastyka

katecheza

godz. 10.30 - 10.45

godz.   9.00 - 9.30

 

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w grupie 3-latków,

 na podstawie programu „Nowa Trampolina trzylatka”

Wydawnictwo PWN

 

MARZEC

Lubimy rysować i malować

  • Kolorowe kredki – utrwalanie nazw kolorów, rozwiązywanie zagadek o kolorach, aktywizowanie mowy i myślenia
  • Wyszukiwanie kolorów w otoczeniu
  • Rozpoznawanie i nazywanie przyborów do malowania i rysowania
  • Poznanie pracy artysty malarza, poszerzanie słownictwa
  • Rozmowa kierowana na temat prezentowanych reprodukcji obrazów
  • Rozwijanie pomysłowości, wrażliwości artystycznej i wyobraźni, doskonalenie sprawności manualnych
  • Poznanie i wykorzystanie różnych technik plastycznych, obserwacja efektów, pogłębianie doświadczeń, rozwijanie ekspresji twórczej
  • Malujemy muzyką – kształtowanie wyobraźni ruchowej i przestrzennej, kształcenie koordynacji słuchowo - ruchowej

Lubimy śpiewać i grać

  • Gramy na bębenku – zabawy rytmiczne z instrumentami perkusyjnymi
  • Zabawa muzyczna „Przedszkolny kompozytor” – własne improwizacje
  • Zajęcia umuzykalniające – badanie możliwości akustycznych plastikowego kubka
  • Zabawa słuchowa „Dźwięki i szmery” – doskonalenie percepcji słuchowej
  • Opowiastka dźwiękonaśladowcza „Trampolinek spotyka ptaki” – zabawa artykulacyjna
  • Zabawa rytmiczna „Klaśnięcie, stuknięcie” – rozpoznawanie i kontynuowanie rytmów
  • Dopowiadanie sylab, tworzenie wyrazów - rozwijanie słuchu fonematycznego
  • Rozpoznawanie i nazywanie popularnych instrumentów muzycznych
  • Nauka piosenki „Jestem muzykantem”

Wiosna, wiosna

  • Nadchodzi wiosna – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie podczas spacerów i pobytu w ogrodzie przedszkolnym
  • Rozwiązywanie zagadek słownych
  • Wiosenna pogoda – rozmowa w oparciu o ilustracje na temat cech wiosennej aury, przypomnienie o konieczności dostosowywania ubioru do aktualnych warunków atmosferycznych
  • Zabawa ruchowa „Zjawiska pogodowe”- rozwijanie umiejętności improwizacji
  • Zajęcia umuzykalniające: Wiosenna bajeczka – inscenizacja ruchowo-taneczna do opowiadania o wiośnie, rozwijanie wyobraźni twórczej i odtwórczej, reagowanie na sygnał dźwiękowy
  • Poznanie wiosennych kwiatów, rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz umiejętności wypowiadania się na określony temat, wzbogacanie słownictwa czynnego, rozwijanie mowy i myślenia, pamięci
  • Wiosenna gra planszowa – wspólne konstruowanie gry, doskonalenie umiejętności liczenia oraz czekania na swoją kolej

Wesołe pisanki

  • Poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi
  • Rozwijanie umiejętności technicznych, konstruowania zgodnie ze wzorem
  • Jajko, kurczątko i kura – pogłębianie wiedzy przyrodniczej, rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem
  • Zabawa dydaktyczna „Wielkanocne pocztówki” – segregowanie obrazków zgodnie z ich tematyką
  • Rozwiązywanie zagadek tematycznych
  • Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • Wielkanocne prace plastyczne – doskonalenie sprawności manualnych
  • Rozwijanie spostrzegawczości, ćwiczenie koncentracji uwagi

 

Pojęcia matematyczne

  • Zabawa matematyczna „Geometryczne rytmy”, dostrzeganie regularności, kontynuowanie układów rytmicznych
  • Kształtowanie umiejętności liczenia podczas gry planszowej
  • Porównywanie przedmiotów, stosowanie określeń: długi – krótki, gruby – cienki, duży – mały, czarny - biały
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania, grupowanie przedmiotów według określonej cechy
  • Liczymy dźwięki – zabawa matematyczna, słuchowa

 

Zabawy ruchowe

  • Zabawa ruchowa na czworakach „Wyścigi kotów”
  • Zabawa ruchowo – słowna „Pszczółki i mrówki”
  • Zabawa dramowa „Rosnące kwiatki”
  • Zabawy ruchowe orientacyjno-porządkowe „Wiosenny staw”, „Skaczące zajączki”
  • Zabawa ruchowa „Kurczątka do mamy”
  • Ćwiczenia bieżne i skoczne, z elementem chodzenia na czworakach

 

Działania religijne

  • Wspólne modlitwy przed posiłkiem i w kaplicy zakonnej
  • Słuchanie opowiadań biblijnych
  • Poznanie tradycji i wymiaru religijnego przeżywania Świąt Zmartwychwstania Pańskiego
  • Uwrażliwianie na czynienie dobra, wykonywanie dobrych uczynków
  • Pogłębianie wiedzy religijnej poprzez udział w katechezie

 

Opracowała: Ewa Krzywkowska

 

Data dodania: 2020-10-17 17:50:03
Data edycji: 2021-03-07 16:32:56
Ilość wyświetleń: 625

"Dzieci należy strzec jak kwiaty, które, póki są młode i delikatne, potrzebują wiele opieki"

Św. Jan Chryzostom

Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje